علت کدر شدن موها

توضیحات:

  • در استفاده از شامپو برای سلامت، در درجه اول کیفیت آب به کار رفته و در مرحله بعد نوع پاک کننده ها و مواد دیگر موجود در شامپوها تعیین کننده است.

    مو، یکی از دارایی های ارزشمند ماست؛ بنابراین، برای تأمین بهداشت و شستشوی خوب موی سر ابتدا نوع شامپو و پس از آن نوع آبی که موها را با آن می شویند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر مویی به طور طبیعی سالم و زیباست، ولی فعالیت های روزمره، آلودگی ها، استرس ها و پرتوهای ماورای بنفش نور خورشید (از طریق ایجاد رادیکال های آزاد) موجب تخریب ساختمان مو، به خصوص ریشه موها می‌شوند. به این ترتیب مو آسیب دیده و شانه کردن موها مشکل می‌شود.

    همانطور که می دانیم ۷۰ تا ۸۰ درصد حجم شامپو از آب تشکیل شده است اما این آب معمولی نیست، بلکه آب «دیونیزه» یا یون زدوده شده است. تنها این نوع آب است که موجب می شود شوینده های محلول در شامپو بتوانند به بهترین وجه عملکرد صحیح داشته و موجب خشکی و شکنندگی موها نشوند.

     

    اگر شامپو کیفیت بالایی داشته باشد، حتی در مناطقی که آب لوله کشی یا استحمام آن هم نامرغوب و یا اصطلاحا آب سخت باشد، خشکی و شکنندگی موها اتفاق نمی افتد و بیشتر این مسأله سبب کدورت موها خواهد شد. پس در مورد سلامت موها در باب استفاده از شوینده ها در درجه اول کیفیت آب به کار رفته در شامپوها و در مرحله بعد نوع پاک کننده ها و مواد دیگر موجود در شامپوها تعیین کننده است. البته فاکتورهای زیادی نظیر تغذیه، استراحت کافی، سلامت کلی درونی از حیث بیماری های داخلی و یا غدد درون ریز، ژنتیک و...، نیز در حفظ سلامت موها اهمیت دارند.

    اغلب اوقات از شامپو برای شستن موها کمک می‌گیریم و گمان می‌کنیم که شستن آلودگی‌ها از روی مو برای سلامت آن خوب است. اما شاید ندانیم که شامپو علاوه بر آلودگی‌ها می‌تواند چربی طبیعی مو را که برای نرمی و استحکام آن ضروری است، از بین ببرد و مو را خشک و ضعیف کند.

     

    در این مورد تحقیقات و بررسی های فراوانی انجام شده است. یکی از این مواد کمپلکس کافئین است. در آزمایش‌های متعددی که صورت گرفته، دیده شده است که کمپلکس کافئین به طور موضعی(حل شده در شامپو)در ریزش موی ارثی، نقش مکمل درمان را دارد، به خصوص در نوع ریزش آندروژنیک طی برخی مطالعات نقش مثبت و کمکی کافئین اثبات شده است. از این رو شامپوی حاوی کمپلکس کافئین می تواند نقش درمانی در این افراد (البته به همراه سایر درمان های خوراکی و موضعی لازم) داشته باشد.

    باید توجه کنیم وجود ماده کافئین به تنهایی نمی تواند اثرگذار باشد بلکه کمپلکس کافئین که غیر از کافئین حاوی سایر مواد تغذیه کننده فولیکول موست، می تواند تأثیرگذار باشد.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار خبر در :