چاپ دیجیتال نوین

توضیحات:

  • به نام خدا

    چاپ دیجیتال امروزه به چند روش در دنیا انجام می شود که می توان این گونه نام برد: روش جوهرافشان- روش دیجیتال نوری- شیوه الکتروفتوگرافی- روش id- چاپ دیجیتال مارکرهای لیزری- تصعید رنگ. در این میان روش جوهرافشان از شیوه های معمول است که دستگاه پرینترهای شخصی به آن روش کار می کنند و شیوه مارکرهای لیزری در صنایع کاربرد دارد. روش نوری نیز در عکاسی رواج دارد.

     

    چاپ دیجیتال نوین

    چاپ دیجیتال قسمت کو چکی از پیشرفت های روزافزون تکنولوژی در جهان پرسرعت امروز است. دستگاه های دیجیتال به‌طور مداوم در حال به‌روز شدن هستند، شرکت های سازنده در رقابت‌اند تا محصول بهتری به بازار عرضه کنند و قسمت بزرگ‌تری را در بازار سهم خود کنند. هرروز در گوشه و کنار دنیا شاهد افتتاح چایخانه-های کوچک و بزرگی هستیم که از دستگاه‌های ساده چاپ دیجیتال تا دستگاه های پیشرفته را بنا به‌اندازه سرمایه خود، اهداف و خدماتی که تعریف کرده اند، خریداری می کنند، یا چاپخانه های قدیمی که با خرید دستگاه های جدید سعی بر توسعه کار خود دارند. دیگر حتی عکاسی ها هم می‌دانند؛ مشتری ها حوصله و وقت چند روز انتظار برای چاپ عکس را ندارند، به همین دلیل شاهد گسترش کار با دستگاه چاپ دیجیتال در عکاسی ها هستید. امروزه که سازندگان دستگاه دیجیتال احساس می کنند باید طیف مشتریان خود را گسترش دهند، بعد از چاپ و عکاسی به بازار بسته بندی هم طمع کرده اند و سعی می کنند دستگاه هایی به بازار عرضه کنند که این بازار را هم تحت سلطه خود درآورند.

    بهترین چاپ دیجیتال

    رقابت در دنیای امروز بسیار شدیدتر از قبل می طلبد؛ هر بنگاه اقتصادی از دستگاه ها و روش های استفاده کند که در عین کیفیت بالای کار، بتواند سرعت عمل زیاد و هزینه کمتری داشته باشد. صنعت چاپ هم از این قاعده مستثنا نیست، در این صنعت هم اگر چاپخانه ای می خواهد بتواند در رقابت با سایرین از قافله عقب نماند باید بتواند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. بهترین خدمات از دیدگاه مشتریان درزمینهٔ محصولات چاپی به طورکلی یکسان است؛ اما در اولویت بندی ها تفاوت وجود دارد. اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم؛ باید بگوییم گروهی از مشتریان مخصوصاً کسانی که فعالیت بین المللی دارند یا قصد ورود به چنین بازارهایی دارند، کیفیت کار برای آن‌ها از درجه اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. برای مشتریانی که در خیابان ها تراکت پخش خواهند کرد؛ شاید هزینه و سرعت کار اهمیت بیشتری دارد. برای کارهای نوپا که قصد اعلام شروع کار خود رادارند؛ شاید طراحی یک بنر جذاب حرف اول را بزند و برای هنرمندان شاید طراحی بی‌نظیر و کیفیت فوق العاده در چاپ پوستر اولویت اول باشد.

    محصولات زیادی امروزه با کمک چاپ دیجیتال چاپ می شوند که در کنار هم اگر طراحی خوب و مکملی داشته باشند می توانند داستان یک کسب وکار را به زیبایی همچون قصه هزارویک‌شب برای بیننده خود تعریف کنند. هر چاپخانه‌ای با توجه به اهداف خود اعضایی از این مجموعه را انتخاب کرده و بنا بر نیاز مشتری اقدام به چاپ می کنند؛ اما حرفه ای های این صنعت خوب می دانند؛ یک چاپخانه حرفه ای چایخانه ای است که توانایی تعریف داستان مشتری را داشته باشد تا او برای یافتن محصولی که احساس می کند در راستای معرفی و تبلیغ کسب وکار او می تواند مفید باشد سراغ کس دیگری نرود و این مستلزم داشتن دستگاه هایی است که بتوانند انواع محصولات چاپ دیجیتالی خوب و باکیفیت را باقیمت مناسب و سرعت عمل بالا چاپ کنند؛ اما کار به همین جا ختم نمی شود، اگر فقط قرار بود با داشتن دستگاه کسی حرفه ای باشد؛ اما فوت کوزه گری وجود نداشت، تفاوتی مابین چاپخانه باسابقه و تازه کار وجود نداشت. آنان که در چاپخانه خود می خواهند حرفه ای باشند، می دانند نداشتن دید بلندمدت و تجاری و ندادن مشاوره درست به مشتری مثل آن می ماند که فقط دستگاه چاپ باشید. چاپ دیجیتال این امکان را به شما داده است تا مانند یک خیاط ماهر عمل کنید، لوازم در دستان شماست برای هر مشتری پرونده ای تشکیل دهید و سوابق او را نگه‌دارید، از او بعد ارائه کار بخواهید نتیجه را به شما بگوید؛ اگر استقبال شده باشد یعنی راه را درست رفته اید و اگرنه، کمک کنید ایراد کارش را بیابد، بعد شما با معرفی محصولات چاپی که می تواند کمکش کند همراهی‌اش کنید تا از تبلیغات خود نتیجه مثبت بگیرد. مشتری را وفادار کنید. باور کنید اگر هرچه قدر دستگاه‌های شما پیشرفته هم باشند؛ اگر نتوانید مشتری را وفادار کنید، دست بالای دست بسیار است، او را از دست شما خواهند گرفت. می دانید تفاوت خیاط ماهر با تازه‌کار چیست؟ تازه کار تنها به آن لحظه و به آن دستمزد می اندیشد، دید بلندمدت تجاری ندارد؛ اما خیاط حرفه‌ای به این می اندیشد که مشتری لباسی بپوشد که برازنده اوست تا موردتمجید قرار گیرد. چنین مشتری بازخواهد آمد و نفرات دیگری را هم با خود خواهد آورد. چاپ دیجیتال که نتیجه مثبتی برای مشتری نداشته باشد به او این پیام را خواهد داد؛ این روش تبلیغ جواب نمی‌دهد، درنتیجه شما او را از دست خواهید داد؛ اما داشتن چنین دیدی که بتواند کسب وکار شمارا به بهترین نوع خود تبدیل کند در اصلی ترین قدم مستلزم داشتن آگاهی کامل از دستگاه ها و متریال ها و روش‌های چاپ دیجیتال است: بنابراین در این راستا تصمیم گرفتیم به طور مختصر توضیحاتی ارائه دهیم، باشد کارگر افتد.

    انواع روشهای چاپ نوین

    چاپ دیجیتال که ابتدا معرفی می کنیم: روش جوهرافشان است که سال هاست با آن آشنایی داریم، همان پرینتری که در منزل شماست نمونه ساده این نوع چاپ است. درباره نحوه کارکرد روش چاپ دیجیتال جوهرافشان باید بگوییم با استفاده از مرکب های مایع، اطلاعات دیجیتال به سطح کاغذ منتقل می شود. سیستم انتقال رنگ آن کاملاً دیجیتالی است و طبق دستور ساده بپاش و نپاش عمل می‌کند. از مزایای ویژه روش چاپ دیجیتال جوهرافشان وابسته نبودن کیفیت چاپ به متریال هایی مانند نوع و جنس کاغذ و شرایط محیطی است که سبب شده کیفیت چاپ در کنترل شما باشد؛ اما مانند هر روشی ایرادی نیز دارد. ایراد اول؛ سرعت کم چاپ است و دوم نیاز به چک کردن مداوم کیفیت و مقدار جوهر است.

    روش دومی که باید معرفی کنیم روش دیجیتال نوری است؛ کاغذهای حساس به نور مانند کاغذهای عکاسی متریال اصلی این نوع چاپ است که تصویر از طریق تابش شعاع های نوری بر روی این کاغذها به ظهور رسیده و تثبیت می شود. در دستگاه های امروزی هر دو مرحله به‌صورت اتوماتیک انجام می شود. از مزایای این روش کیفیت بسیار بالای تصاویر چاپ‌شده هست.

    روش سوم شیوه الکتروفتوگرافی است که از هردو نوع مرکب جامد و مایع بهره می برد.

    روش چهارم در چاپ دیجیتال روش حرارتی است؛ نمونه بارز دستگاه‌هایی که از شیوه حرارتی استفاده می کند دستگاه فکس است. حرارت ناشی از لیزر و یا ماتریس‌های حرارتی نقش اصلی رادارند. روش id در چاپ دیجیتال به‌عنوان روش دیگری مطرح است که مانند چاپ افست در آن از پلیت استفاده می-شود و برای چاپ های با تعداد کم مناسب نیست.

    در صنایع تولیدی روش چاپ دیجیتال مارکرهای لیزری که سرعت بالایی دارند موردتوجه واقع‌شده‌اند؛ اگرچه دستگاه گرانی هستند. این دستگاه‌ها برای درج اطلاعات در خط تولید محصولات استفاده می شود.

    آخرین روشی که معرفی می کنیم روش گران‌قیمت تصعید رنگ است که هم کیفیت و هم سرعت کار بالاست؛ اما ابعاد چاپ کوچک است. درباره نحوه کارکرد آن باید بگوییم مواد رنگی بر روی سلفون‌ها قرار دارد و ابعاد کار چاپی کوچک است. روش های ذکرشده و دستگاه‌های معرفی‌شده در راستای اطلاع‌رسانی مختصری بود امید است مفید واقع‌شده باشد.


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :