دانستنی های طراحی یک پوستر حرفه ای

توضیحات:

  • به نام خدا

    مسلما شما هم با پوسترهای تبلیغاتی آشنایی دارید و در مسیرهای رفت و آمد خود در شهر با انواع پوسترها برخورد کرده اید. پوسترها نمای جذاب و جالبی دارند و می توانند به سرعت نظرها را به خود جلب کنند تا پیام تبلیغاتی شما را به مخاطبان اطلاع دهند. پوستر یکی از ابزارهای تبلیغاتی منحصر به فرد است که به دلیل مقرون به صرفه بودن مخاطبان بیشماری را به خودش اختصاص داده است و هر روزه شاهد نصب آنها در مکان های مختلفی هستیم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برخی از پوسترها به گونه ای هستند که با دیدن آنها قدم هایمان را آهسته تر برمیداریم و شاید هم به گونه ای باشد که کوچکترین توجهی به آنها نکنیم. از این رو طراحی پوستر همانند چاپ فوری پوستر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که باید آنها را بدانید و تکنیک هایش را به درستی در طراحی به کار ببرید. ما در این مطلب می خواهیم نکات مهمی را در قالب یک راهنمای طراحی پوستر برای شما مخاطبان عزیز و محترم ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

     

    پوستر چیست و چه کاربردی دارد؟

    پوستر به ابزاری گفته می شود که به منظور اعلام یک خبر مهم و رویداد به کار برده می شود. به عنوان مثال برای تبلیغ یک کنسرت و اعلام آن به عموم مردم، تنها راه، استفاده از پوسترهای تبلیغاتی در سطح شهر است که تمام اقشار مردم بتوانند از این کنسرت با خبر شوند و یا برای همایش ها و کنفرانس های علمی هم بایستی از چاپ فوری پوستر استفاده کرد تا بتوانید همگان را از این همایش بزرگ مطلع نمایید. در واقع پوسترهای تبلیغاتی در تمامی کسب و کارها، کاربردهای زیادی دارند.

    چگونه پوستر طراحی کنید؟

    اکنون می رسیم به مهمترین و اصلی ترین موضوع طراحی پوستر! در واقع طراحی پوستر بخش مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد. یکی از توصیه های ما اینست که اگر خودتان تجربه ای در زمینه طراحی ندارید، شخصا اقدام به طراحی نکنید و حتما از یک طراح حرفه ای استفاده نمایید. منتها اگر تصمیم گرفتید که خودتان اینکار را برعهده بگیرید، بایستی به نکات ریزی که در ادامه گفته خواهد شد توجه نمایید تا بهترین طرح را خلق کنید.

    المان مهم در طراحی پوستر

    لازم است بدانید: موضوع و هدف طراحی پوستر از اهمیت بسزایی برخوردار است. شما بایستی قبل از هر اقدامی بدانید که آیا پوستر شما در رابطه با موضوع تجاری است و یا خبری! چرا که طراحی پوسترهای تجاری با پوسترهای خبری متفاوت است. از این رو ابتدا فعالیت موردنظر را مشخص کنید تا مخاطبان خود را بشناسید و با توجه به این المان ها به طراحی و چاپ فوری پوستر بپردازید.

    انتخاب رنگ بندی مناسب برای طراحی

    انتخاب رنگ در تمام ابزارهای تبلیغاتی حرف اول را می زند! چقدر رنگ ها را می شناسید؟ آیا از روانشناسی رنگ ها اطلاعات خوبی دارید؟ در واقع رنگ تنها ابزاری است که می تواند توجه مخاطب را به پوستر شما جلب کند. منتها لازم است بدانید: که رنگ ها تنها ابزار قدرتمند در طراحی نبوده و نباید صرفا به آن بسنده کنید، بلکه رنگ مکمل دیگر المان های طراحی است که باید در نظر داشته باشید.

    فونت و نوشته ها در طراحی را با دقت انتخاب کنید!

    مسلما قرار است مطالب شما توسط مخاطب خوانده شود و از طرفی باید بدانید که پوستر در فاصله نزدیکی نصب می شود، از این رو نوشته ها و فونت ها از نزدیک قابل دید بوده و مخاطب می تواند به وضوح طراحی شما را ببینید! سعی کنید از یک نوع فونت در طراحی استفاده کنید و سایز نوشته هایتان استاندارد باشد تا مخاطب را وادار به خواندن کند! یادتان باشد هرقدر طرح شما جذاب تر و زیباتر باشد، مخاطب زمان بیشتری را صرف نگاه و توجه به آن می کند. از این رو تاثیر فونت و سایز نوشته را دست کم نگیرید.

    به محل نصب پوستر توجه کنید!

    حواستان به محل نصب پوستر باشد! لازم است بدانید: پوسترهای تبلیغاتی غالبا برای عابرین پیاده طراحی و چاپ فوری می شود از این رو بایستی در یک فاصله مناسب و در مکان پر رفت و آمدی نصب شود تا مخاطب بتواند درست و حسابی آن را ببیند و حتی الامکان سعی کنید محل نصب پوستر در افق دید مخاطب قرار گیرد.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :