صنعت چاپ جعبه

توضیحات:

  • اطلاعاتی که باید روی جعبه چاپ شوند

    برای این که نام تجاری خود را برتر از رقبا نشان دهید، باید درباره موارد زیر اطلاعات کافی داشته باشید.

    رنگ‌ها

    رنگ‌های CMYK یا PMS بهترین نمونه‌ها برای طراحی و چاپ بسته بندی هستند، بنابراین هنگام انتخاب رنگ بندی جعبه به این موارد توجه داشته باشید.

    فونت‌ها

    نوع فونتی که برای توضیحات روی جعبه انتخاب می‌کنید بسیار حایز اهمیت است. به این موضوع توجه داشته باشید که فونت انتخاب شده باید از خوانایی کافی برخوردار باشد.

    لوگو

    در نهایت این لوگو است که نام یک برند را در ذهن مشتریان ماندگار می‌کند، بنابراین محل مناسبی برای قرار دادن لوگو روی جعبه در نظر بگیرید.

    پس از انتخاب رنگ بندی مناسب و نوع فونت باید طراح مورد نظر را روی ورق ایجاد کنید و تغییرات لازم را با مشورت سفارش دهنده روی آن اعمال نمایید. ابعاد محصول و شکل ظاهری آن باید هنگام طراحی مورد توجه قرار بگیرد؛ زیرا طرحی که برای بسته بندی‌های کوچک استفاده می‌شود با طرح مورد نظر برای بسته بندی‌های بزرگ متفاوت است. در نهایت طرح را پیاده سازی کرده و جعبه‌ها را به بازار ارائه نمایید. حال می‌توانید میزان کیفیت و ارزش طرح ارائه شده را ارزیابی کنید و از این که فروش محصول روز به روز بیشتر می‌شود لذت ببرید.

    خریداران محصول چه کسانی هستند؟

    در این مرحله از طراحی و چاپ بسته بندی باید به این موضوع توجه کنید که خریداران محصول تنها خانم‌ها یا آقایان هستند یا هر دو گروه از آن استفاده می‌کنند. یا این که آیا محصول برای کودکان ارائه شده است یا بزرگسالان؟ اگر محصول برای اقشار ثروتمند جامعه ارائه شده، باید نهایت دقت را برای هر ظریف و لوکس‌تر طراحی کردن جعبه آن به خرج بدهید. همچنین در صورتی که محصول مختص سالمندان است باید از حرف بزرگ‌تری برای چاپ اطلاعات روی جعبه استفاده کنید تا متن‌های نوشته شده خوانایی کافی را داشته باشند.

     نوشته شده توسط عامر سلامت

    [/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]در دنیای امروزی نوع طراحی و چاپ بسته بندی جعبه از کالایی که درون آن قرار دارد با ارزش‌تر شده است. در گذشته مشتریان محصولات را تنها برای استفاده خریداری می‌کردند و نوع بسته بندی محصولات برای آن‌ها اهمیت چندانی نداشت. به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده محصولات مختلف نیز آن‌ها را درون جعبه‌های ساده قرار می‌دادند و به بازار عرضه می‌کردند؛ اما امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده است و شرکتی که نتواند در زمینه تبلیغ محصولاتش موفق ظاهر شود، به ناچار باید از عرصه رقابت کنار برود.

    مهم‌ترین تبلیغ برای فروش هر محصول جعبه آن است؛ بنابراین تولیدکنندگان از بهترین طراحان برای طراحی بسته بندی محصولاتشان کمک می‌گیرند تا جعبه‌ای را برای بسته بندی داشته باشند که از هر نظر خاص است. این جعبه از زمانی که درون کاتالوگ‌های تبلیغاتی به نمایش گذاشته می‌شود تا زمانی که به فروشگاه‌ها راه پیدا می‌کند و زمانی که پس از خرید وارد خانه مشتریان می‌شود، یک تبلیغ موثر برای فروش بیشتر محصول خواهد بود.

    زیرا مشتری با اولین نگاه به کاتالوگ شیفته طراحی و چاپ بسته بندی محصول مورد نظر می‌شود و به محض این که آن را در فروشگاه ببیند به سراغش می‌رود. نوع بسته بندی محصول، تصاویر زیبا و با کیفیتی که روی بسته چاپ شده و اطلاعات اضافی که روی بسته وجود دارد، راهنمای خوبی برای مشتری هستند تا محصولی را انتخاب کند که از هر نظر ایده آل وی می‌باشد.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :