اهمیت چاپ کاتالوگ در تبلیغات

توضیحات:

  • به نام خدا

    به طور معمول اولین چیزی که مشتریان یک شرکت با آن برخورد می کنند، بروشور یا کاتالوگ تبلیغاتی آن شرکت است بنابراین بهتر است این کاتالوگ به صورت کاملا حرفه ای طراحی شود و برای چاپ این کاتالوگ از بهترین نوع کاغذ استفاده شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که چاپ کاتالوگ به تنهایی نمی تواند تکمیل کننده تبلیغات یک شرکت باشد و بهتر است در کنار کاتالوگ ها یا بروشورهای شرکت از وب سایت، بنرها، استندآپ ها و ... جهت بهره وری هر چه بیشتر از تبلیغات خود، استفاده نماییم.

    اگر قصد طراحی یک کاتالوگ را دارید بهتر است قبل از آن استراتژی تبلیغات یا بازاریابی خود را مشخص نمایید و با توجه به استراتژی های تعیین شده اطلاعات محصولات یا خدمات خود را جمع آوری نمایید. در این مقاله نکاتی را برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم تا قبل از چاپ کاتالوگ این موارد را جهت افزایش بازدهی تبلیغات، مد نظر خود قرار دهید.

    اولین نکته قبل از چاپ کاتالوگ، جمع آوری اطلاعات در مورد محصول یا خدمات قابل ارائه توسط شرکت می باشد. سعی کنید شرح کالا یا خدمات خود را به صورت کامل درج کنید اما از توضیحات اضافه یا مکرر نیز بپرهیزید. بازار هدف خود را مشخص نمایید و مطالب کاتالوگ را به گونه ای جمع آوری کنید تا خواننده کاتالوگ تمام مطالب را به صورت کامل درک کند. مزالب را کاملا صریح و بدون حاشیه بیان کنید و تا جای ممکن تمرکز خود را بر روی نیاز های مشتریان قرار دهید نه فروش محصول یا خدمات خود!

    نکته ای کوچک اما کاربردی که اکثر شرکت ها به آن توجهی ندارند، ذکر اطلاعات تماس، آدرس وب سایت و ایمیل شرکت در مکان هایی صحیح از کاتالوگ می باشد. فرض کنید خواننده یک کاتالوگ محصولی را مد نظر می گیرد و قصد تماس با شما را برای کسب اطلاعات بیشتر پیدا می کند حال اگر اطلاعات تماس را در دسترس آن خواننده قرار ندهید ممکن است به راحتی از تماس با شرکت شما صرف نظر کند و به همین راحتی مشتری خود را از دست بدهید.

    بهتر است مختصری از مزایای محصولات یا خدمات خود را در کاتالوک درج کنید تا مشتریان با خواندن این کاتالوگ متوجه شوند که استفاده از محصول یا خدمات شما چه مزایایی برای آنها دارد. این بخش بهتر است برای هر محصول یا خدمات به صورت جداگانه وجود داشته باشد اما اگر تعداد محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت شما زیاد است بهتر است مزایای کلی برای همه ی محصولات یا خدمات را در کاتالوگ درج نمایید.

    نکته بعدی حائز اهمیت در چاپ یک کاتالوگ حرفه ای، وجود بخشی در ابتدای کاتالوگ با مفهوم سابقه شرکت، دستاوردها، تعداد مشتریان و میزان رضایتمندی آنها می باشد. وجود این بخش علاوه بر بالا بردن وجهه شرکت، باعث اعتماد سازی بیشتر نیز می شود.

    معمولا چاپ کاتالوگ، چاپ سربرگ، چاپ کارت ویزیت، طراحی سایت و موارد تبلیغاتی دیگر به صورت کاملا ست طراحی و چاپ می شوند پس سعی کنید از رنگبندی سازمانی شرکت خود استفاده نمایید و حتی المقدور از یک قالب برای طراحی وسایل تبلیغاتی استفاده کنید. این موضوع بسیار مهمی برای برندها محسوب می شود که علاوه بر القای رسمیت، باعث تاخیر در فراموشی برند شما توسط مشتریان می شود. پس سعی کنید تا جای ممکن از این اصل پیروی کنید.

    زیبایی یک کاتالوگ بر اساس رنگبندی، نوع طراحی، جنس کاغذ، عکس های استفاده شده در کاتالوگ و بسیاری از موارد دیگر سنجیده می شود پس تا آنجا که می توانید از این عناصر به درستی استفاده کنید و با نهایت دقت و خلاقیت، طرحی را خلق کنید که مشتری با نگاه اول جذب آن شود. طراحی زیبا در کاتالوگ اهمیت بسیار بالایی دارد چراکه اولین چیزی که مشتریان میبینند ظاهر کاتالوگ شما هست پس این موضوع مهم را فراموش نکنید و اگر صدها بار نیاز به بازطراحی داشتید، آن را دریغ نکنید.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :