تکنیک های جذب مشتری
توضیحات:
-
به نام خدا
مسلما هر کسب و کاری برای ادامه فعالیت خود به فروش نیاز دارد و هرقدر فروش بالاتری داشته باشد موفق تر است. یکی از تکنیک های مهم جذب مشتری تبلیغات مناسب است به گونه ای که این تبلیغات بتواند مشتری را قانع کند که اکنون وقت خرید است! شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در یک فروشگاه بزرگ هستید و انگیزه خرید هم در شما دیده می شود درحالیکه گاهی موانع و تردیدی برای خرید به میان می آید که تا پای صندوق هم می روید ولی پرداختی صورت نمی گیرد! تکنیک های جذب مشتری از میان بردن این تردیدها و مجاب کردن مشتری برای خرید است. تبلیغات بدین منظور است که از لحاظ روانی بتوانید روی ذهن مشتری کار کنید و او را به خرید تشویق نمایید. هنگامیکه بتوانید مشتریان را تحت تاثیر قرار دهید، می توانید در کسب و کارتان رتبه خوبی از فروش را تجربه کنید. اما برای اینکه بدانید چگونه می توانید مشتریان را جذب کنید، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید!
مشتری را بدون دغل بازی جذب کنید!
صداقت در تبلیغات می تواند کسب و کارتان را پایدار نگه دارد. مشتریان بیشتر از هرچیزی به اعتماد شما و کیفیت محصولتان توجه می کنند و برایشان مرغوب بودن جنس مهم است. یادتان باشد دغل بازی و فریبکاری را وارد حیطه تبلیغات و فروش خود نکنید و برای فروش موقتی به این روش ها پناه نبرید. چرا که مشتری با خرید و استفاده از محصولتان متوجه فریب شما خواهد شد و اعتمادش را برای همیشه از دست خواهید داد. سعی کنید یک استراتژی تبلیغاتی مناسبی را برای خود انتخاب کنید که در آن فضای کافی برای جذب مشتری داشته باشید. لازم است به این باور برسید که فروش صادقانه باعث جذب مشتری و فروش بالا می شود و نباید برای جذب مشتری به راههای دروغ و فریب پناه برد. از این رو مرز بین صداقت و فریب در تبلیغات را گم نکنید و به مشتری اعتماد و اطمینان بدهید.
یک تصویر خوب در ذهن مشتری از خودتان ایجاد کنید!
وقتی بتوانید حس خوبی به مشتری بدهید، موفق می شوید! تصویر در تبلیغات و ترویج کسب و کارتان اهمیت زیادی دارد. از این رو روش تبلیغاتی که انتخاب می کنید باید بتواند در ذهن مشتری نقش ببندد. حتی برای چاپ کارت ویزیت و چاپ کاتالوگ هم باید بتوانید بهترین طراحی را خلق کنید تا مشتری آن را به خاطر داشته باشد.
کدام تبلیغات را انتخاب کنید؟
روش تبلیغاتی شما نقش مهمی در جذب مشتری دارد. باید بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید. تبلیغات محیطی، تبلیغات رسانه ای و یا تبلیغات چاپی! هریک از این تبلیغات جایگاه خود را در کسب و کار و فروش دارند منتها تبلیغات چاپی هم مقرون به صرفه هستند و هم ماندگاری بیشتری دارند که می تواند برای کسب و کار شما مثمر ثمر باشد. به عنوان مثال اگر یک شرکت لوازم آرایشی دارید می توانید با طراحی و چاپ بروشور در تیراژ بالا به راحتی تبلیغات گسترده ای انجام دهید و طیف وسیعی از مشتریان خود را پوشش دهید. یا اگر فروشگاه لوازم خانگی دارید، چاپ کاتالوگ برای شما یک گزینه ایده آل می باشد. شما می توانید تک تک محصولات خود را در کاتالوگ درج کنید و در رابطه با هرکدام از آنها ویژگی های قابل توجهی را ذکر کنید تا مشتری به راحتی تصمیم گیری کند. تبلیغات چاپی می تواند تا مدتها در نزد مشتری باقی بماند و در دسترس آنها باشد. می تواند در تیراژهای بالا چاپ شده و در اختیار افراد زیادی باشد. بنابراین تبلیغات چاپی مقرون به صرفه و مناسب است و می تواند نقش مهمی در تبلیغات شما داشته باشد.
محل مناسبی برای تبلیغات انتخاب کنید!
تبلیغات باید در محل مناسبی اجرا شود. اگر شما بهترین طرح را خلق کنید و آن را در یک چاپخانه معتبر هم چاپ کنید، ولی در محیط مناسبی آن را اجرا نکنید به هیچ دردی نخواهد خورد. از این رو محل مناسبی برای تبلیغات انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر چاپ تراکت را برای تبلیغات انتخاب می کنید بایستی تراکت را در محیط شلوغ و پر رفت و آمد پخش کنید تا مشتریان به تبلیغات شما دسترسی داشته باشند. بنابراین در انتخاب روش تبلیغاتی و محیط اجرای آن دقت کنید تا بتواند برایتان مثمر ثمر باشد.