هر آنچه در مورد طراحی و چاپ بر روی محصولات باید بدانید

توضیحات:

  • به نام خدا

    امروزه تولید کنندگان محصولات مختلف برای معرفی محصول خود به بازار، از روش های تبلیغاتی زیادی استفاده می کنند. یکی از این روش ها که بیشتر به چشم می خورد چاپ و طراحی برند خود بر روی محصولاتی نظیر سررسید، تراکت، بروشور، لباس و … می باشد و تقاضا برای چاپ چنین محصولاتی برای هدیه بسیار زیاد است.

    تأثیر طراحی و چاپ بر روی محصولات در بازاریابی

    با توجه به پیشرفت تبلیغات به صورت مجازی و اینترنتی همچنان صنعت طراحی و چاپ، از محبوبیت زیادی در بین افراد برخوردار است. پیشرفت روزافزون صنعت چاپ در تمامی زمینه ها از جمله: طراحی تخصصی بر روی انواع اشیاء و بسته بندی انواع محصولات، ساخت کاتالوگ های معرفی محصول، بنرهای تبلیغاتی، سالنامه، فولدر و ست اداری در تمامی صنایع و کارخانه جات و همچنین شرکت ها بر محبوبیت این روش بازاریابی افزوده است. هدف اصلی در چاپ و طراحی، رضایت مشتری است. بسیاری از افراد و همچنین شرکت ها از محصولات چاپی برای هدیه دادن استفاده می کنند. حتی از طراحی و چاپ بر روی کالاهای سفارشی مانند لباس، لیوان، روبالشی، لوازم التحریر و غیره استفاده می کنند.

     بسته به نوع محصول و منطقه می توان از تبلیغات چاپی متنوعی استفاده کرد. اگر قصد معرفی خدمات و محصولات یک فروشگاه یا رویدادهای فرهنگی را دارید از تراکت استفاده کنید. یا اینکه بعضی کارخانه جات برای معرفی محصول خود، بروشوری حاوی تمام اطلاعات محصول را داخل بسته بندی آن قرار می دهد. در طراحی بروشور و کاتالوگ، خلاقیت و کیفیت وجه تمایز محصول شما خواهد بود. در چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی عموماً باید از تصاویر و طرح های جذاب جهت معرفی بهتر استفاده شود ولی در بروشورها علاوه بر تصاویر می توان از نقشه شماتتیک کالا هم استفاده کرد. محصولاتی که جهت هدیه و تبلیغات، چاپ و طراحی می شوند باید دارای ویژگی هایی نظیر: قابل حمل بودن، خلاصه گویی در توضیح محصول، توانایی ارتباط برقرار کردن با مخاطب، ترکیب تصویر با متن و در نهایت کاربردی بودن باشد.

    نکات مهم در طراحی و چاپ محصولات

    برای سودآوری نتیجه بخش در زمینه محصولات چاپی توجه به نکات زیر بسیار حائز اهمیت است:

    • برای اینکه بدانید طراحی و چاپ بر روی محصولات چه واکنشی را در بین افراد ایجاد می کند قبل از تبلیغات، مخاطبان خود را بشناسید و طراحی را طبق بازار هدفتان برنامه ریزی کنید.
    • از محصولی برای تبلیغ استفاده کنید که بیانگر هدف دقیق شما باشد مثلاً چاپ سررسید برای بانک یا کاتالوگ برای معرفی محصول که به خوبی هدف شما را بیان کند.
    • طراحی از مهم‌ترین اصول است از طرح هایی استفاده کنید که محصول را متمایز و خاص جلوه دهد و جذابیت و گیرایی بالایی داشته باشند.
    • از بهترین و تأثیرگذارترین متریال برای طرح خود استفاده کنید مثلاً نوع کاغذ، وزن و رنگ در جلب نظر مخاطب تأثیر بسزایی دارد.
    • بر روی بنرهای تبلیغاتی، تراکت ها، بروشورها عموماً از جملاتی نظیر تخفیف در زمان محدود استفاده می شود که بسیار تأثیر گذار است.

    انواع محصولات طراحی و چاپ

    تمامی شرکت ها می توانند با محصولات چاپی نیازهای کسب و کار خود را برطرف کنند. از مهم‌ترین محصولات چاپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    تقویم های اختصاصی که در طول سال طرفداران خاص خود را دارند، کارت تبریک های سال نو، کارت های ویزیت، ست های اداری، سربرگ و سررسید، طراحی و چاپ کاتالوگ که خوبی معرف محصول است، چاپ جعبه و بسته بندی، ساک دستی و پاکت و شاپینگ بگ ها، تراکت، چاپ استند و … می باشد.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :