آشنایی با اصول چاپ کارت ویزیت

توضیحات:

  • به نام خدا

    یکی از گام های مهم در بازاریابی و معرفی مشاغل گوناگون، استفاده از چاپ کارت ویزیت می باشد. چاپ کارت ویزیت به عنوان یکی از راههای ارتباط برقرار کردن با مشتری و واسط معرفی محصول می باشد. در عرصه بازاریابی و تبلیغات در جذب و جلب نظر مشتری، نخستین برخورد و باز برخورد از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. بر همین اساس چاپ کارت ویزیت، برای در معرض نمایش گذاشتن خدمات و کیفیت کالا به مشتری حائز اهمیت است. استفاده از کارت ویزیت خلاقانه و منحصر به فرد رابطه تنگاتنگ و مستقیمی با ماندگاری و پایداری آن در ذهن مشتری دارد. همچنین برخورداری از کیفیت چاپ بالا، از عوامل پویایی و تاثیرگذاری این ابزار تبلیغاتی به شمار می رود. توجه نکردن به این ویژگی ها و استفاده از کاغذ های بی کیفیت و نامرغوب برای چاپ کارت ویزیت، نه تنها در ذهن مشتری تصویر مطلوبی از آن بر جای نمی گذارد، بلکه به راحتی دور انداخته شده و خیلی سریع از اذهان پاک می گردد.

     

    چاپ کارت ویزیت منحصر به فرد و ایده آل، تاثیرگذاری و کارآمدی بالایی در روابط اجتماعی ایجاد می نماید. این محصول علی رغم برخورداری از فضا و ابعاد کوچک، در معرفی هویت سازمانی و محصول مورد نظر به خوبی انجام وظیفه می کند. با وجود ساده بودن روش تبلیغاتی کارت ویزیت، تاثیرات مؤثر و مهمی در ذهن مخاطب از خود بر جای می گذارد. یکی از عناصر تاثیر گذار و موثر بر ذهن مشتری، چاپ کارت ویزیت متناسب با ماهیت و موضوع کسب و کار می باشد. به منظور شناسایی و معرفی یک محصول یا برند خوب، استفاده از کارت ویزیت متناسب با زمینه فعالیت کاری، از نکات مهم و اساسی محسوب می گردد. عوامل مهمی نظیر سایز، طرح، فونت کاغذ و رنگ به کار رفته در کارت ویزیت، در دید مخاطب تاثیرات زیادی به طور غیر مستقیم بر جای می گذارد. اگرچه به طور معمول در طراحی این محصول سایز های استاندارد و متعارف مورد استفاده قرار می گیرد، اما نظر به نوع کاربرد و موضوع کارت، استفاده از سایزهای غیر معمول و مختلف نیز جایز می باشد. اگر مخاطبان یا مشتریان مد نظر کارت ویزیت، شامل شرکت های خاص یا افراد ویژه می گردد، برای اثرگذاری بیشتر محصول باید از کارت های با کیفیت مناسب، جذاب، ویژه و منحصر به فرد استفاده نمود. همچنین جنس و طرح کارت ویزیت باید با سایر محصولات متمایز باشد. نوع کارت ویزیت و ارائه آن به مخاطب در ایجاد نخستین تفکر او نسبت به محصول، بسیار حائز اهمیت میباشد. به همین جهت مناسب است که ارائه این کارت از ابتدا به بهترین شیوه ممکن صورت پذیرد. چاپ کارت ویزیت برای برقراری ارتباط و تعامل با مشتری انجام می گیرد. یکی از موضوعات مهم در این زمینه جلب نظر و توجه مشتری با استفاده از این ابزار تبلیغاتی، به ارائه محصول و خدمات است. بر همین اساس یکی از نکات مهم و بارز برای توجه مشتری به پیام تبلیغاتی مدنظر، استفاده از فاکتورهای جذابیت، منحصر به فرد بودن و زیبایی در کارت ویزیت می باشد. برای انجام این امر راه های متفاوت و مختلفی در پیش روی صاحبان کسب و کار قرار دارد. یکی از راه های ساده برای به وجود آوردن تنوع در کارت، تغییر دادن ظاهر و شکل آن می باشد. به همین جهت با اعمال تغییرات معمولی و ساده در طراحی این محصول، می توان میان کارت های دیگر با کارت مورد نظر خود تفاوت قائل شد.

    نکات مهم و تاثیر گذار در طراحی و چاپ کارت ویزیت

    یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در طراحی و چاپ کارت ویزیت، انتخاب فونت مناسب می باشد. به کارگیری فونت های متناسب با موضوع کارت برای سنجش عیار طراحی و اثرگذاری بر ذهنیت افراد، بسیار حائز اهمیت است. بر همین اساس استفاده صحیح از فونت ها باید مورد توجه قرار گیرد. به کارگیری فونت های غیر معمول و نامتعارف کیفیت کار را به شدت کاهش می دهد. به همین جهت فونت های انتخاب شده ضمن بی دردسر بودن و راحتی در خواندن، باید روان، گویا و رسا باشند. همچنین استفاده همزمان از چند فونت مختلف در یک تصویر نیز خلاف اصول طراحی می باشد. برای جذابیت بیشتر کار باید به فاصله میان کلمات و حروف نیز دقت کافی و مناسب را اعمال نمود. در طراحی کارت ویزیت میان فضایی که طرح و نوشته قرار دارد، با بخش‌ هایی که خالی از هرگونه نقش و نگار بوده، باید تناسب و تقارن مناسب صورت بگیرد. بین فضای خالی و نوشته باید تناسب مناسبی ایجاد گردد. به کارگیری رنگ صحیح در اعطا کردن درخشش و جلوه به کارت تاثیر گذار است. در باطن رنگ ها ارتباطات انسانی، احساس، پیام و مفهوم مستتر است. تناسب کارت ویزیت با موضوع کسب و کار نیز به منظور انتقال مناسب پیام حائز اهمیت می باشد. در طراحی کارت ویزیت از ارائه اطلاعات اضافه و شلوغ کاری باید پرهیز نمود. توضیحات ارائه شده در روی کار باید مختصر و کوتاه بوده و به معرفی خدمات یا محصول بپردازد. بهره مندی و انتخاب کاغذ مناسب نیز در اثر گذاری بیشتر این ابزار تاثیر دارد. به همین جهت استفاده از کاغذ های با گرماژ بالا و ضخیم می تواند مناسب و مفید باشد. چاپ کارت ویزیت بر روی کاغذهای کتان، عروسکی و گلاسه امکان پذیر می باشد. استفاده از تصاویر نیز در این زمینه باید متناسب با موضوع و ماهیت کارت به کار گرفته شود. اعمال شیوه های خلاقانه در طراحی و چاپ کارت ویزیت، باعث ارتقای کیفیت و سطح آن در نظر مخاطب می شود. طراحی کار باید از ویژگی های کاربردی، موثر و مفید بودن برخوردار باشد.

    ضرورت چاپ کارت ویزیت

    چاپ کارت ویزیت برای یک موضوع، به عنوان اولین مانور تبلیغاتی به شمار می‌ رود. امروزه استفاده از این محصولات مبدل به یکی از ابزارهای بازاریابی موثر و تاثیر گذار در حوزه کسب و کار شده است. به کارگیری صحیح و مناسب کارت ویزیت در ذهن مخاطب اثرگذاری پایدار و ماندگاری را فراهم می سازد. قرار دادن اطلاعاتی مانند سطح تحصیلات، زمینه تخصصی فعالیت، موضوع فعالیت، محل انجام فعالیت و راه های تماس در روی کارت و استفاده از طرح زیبا و با کیفیت، در تعیین نتایج مفید و مطلوب یک مذاکره تاثیر بسزایی دارد. قیمت مناسب و مقرون به صرفه کارت ویزیت، سبب تبدیل شدن آن به یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی حائز اهمیت شده است. با چاپ کارت ویزیت می توان برای معرفی کسب و کار و ارایه اطلاعات آن در کمترین زمان اقدام نمود.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :