مژده به دوستداران قهوه!

توضیحات:

  • مطمئنا شما هم مثل ما عاشق قهوه هستید، وگرنه در حال حاضر مشغول خواندن این مقاله نبودید. ما عاشقان قهوه اکنون به پشتوانه ی آخرین مقاله ی منتشر شده در این زمینه می گوییم که چند فنجان در روز برای سلامتی مضر نیست، بلکه سودمند نیز هست.

     


     

    از زمانی که مردم برای تحمل روزهای طولانی شروع به استفاده از قهوه کرده اند، مباحثه بر سر میزان نرمال استفاده از قهوه در یک روز نیز وجود داشته است. این خبر خوب برای قهوه دوستان است.

    بنا بر آخرین مقاله ی منتشر شده، سه یا چهار فنجان قهوه در روز، مناسب ترین تعداد وعده برای مصرف این نوشیدنی در یک روز است. نکته ی مثبت این مطالعه در این است که بیشتر روی فواید قهوه تأکید دارد تا مضرات آن. این نتیجه با در نظر گرفتن اینکه در روز بیش از دو میلیارد فنجان قهوه در دنیا مصرف می شود، بسیار دلگرم کننده است.

    این مطالعه نه تنها نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز را مضر نمی داند، بلکه فواید معجزه آسای این ترکیب را نیز بیان می کند. این میزان مصرف باعث ریسک کمتر بیماری های قلبی و همچنین پیشگیری از مرگ می شود. جالب اینکه نوشیدن بیش از این میزان نیز مشکل زا تلقی نمی شود.

     

    با هم چند مورد دیگر از فواید بیشمار قهوه را برمی شماریم؛ کاهش ریسک توسعه ی دیابت نوع دوم، سندروم متابولیک، سنگ صفرا، سنگ کلیه، نقرس، برخی سرطانها، پارکینسون، افسردگی و آلزایمر از جمله فوایدیست که رعایت استاندارد یادشده در مصرف قهوه به همراه خواهد داشت. همچنین قهوه تأثیر انکارناشدنی در کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد و دیگر بیماری های کبدی دارد.

    البته استثنائاتی هم وجود دارد. نزدیک شدن به قهوه ساز برای زنان باردار می تواند مضر باشد. البته ما خود این را از پیش می دانستیم. زنان باردار باید مصرف قهوه ی خود را تا ۲۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهند؛ یا یک فنجان کوچک.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار خبر در :