چگونه تراکت تبلیغاتی اثر گذار طراحی کنیم؟

توضیحات:

  • به نام خدا

    چاپ تراکت تبلیغاتی کم هزینه ترین شیوه تبلیغاتی در جهان است. بسیاری از برندهای بزرگ با همین تراکت های به ظارهر ساده توانسته اند جایگاه خوبی در بین مصرف کننده ها پیدا کنند. برای کسب و کارهای نوپا که از نظر بودجه محدودیت دارند، چاپ تراکت بسیار مقرون به صرفه است. اما مشکل لینجاست که اغلب تراکت ها نخوانده راهی سطل زباله می شوند! با این راهکارهای ساده می توانید اثربخشی تراکت تبلیغاتی را چند برابر کنید:

    کیفیت کاغذ در چاپ تراکت تبلیغاتی

    تراکت ها عمدتا کاغذی بوده و در طرح و رنگ متفاوتی به چاپ می رسند. ظرافت های زیادی در این کار وجود دارد که می تواند فرصت های سودآوری و فروش بیشتری را در اختیارتان قرار دهد. اغلب تراکت های کاغذی بسیار بی کیفیت هستند و انگار تنها با هدف دور ریختن به چاپ رسیده اند. حتی طراحی های فوق العاده وقتی روی یک کاغذ بی کیفیت چاپ می شوند، کارایی چندانی ندارند. اگر می خواهید تراکت تبلیغاتی تاثیرگذاری داشته باشد حداقل از کاغذ 80 گرمی سفید و چاپ دو رنگ قرمز و مشکی را انتخاب کنید. با کمی هزینه بیشتر می توانید تراکت های 4 رنگ دو رو با کاغذ گلاسه 135 گرم چاپ کنید. این تراکت ها بسیار حرفه ای تر هستند و بلافاصله روانه سطل زباله نمی شوند.

    نقش تیتر در طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی

    طراحی تراکت مهم ترین بخش کار است. حتی بهترین کاغذها و دستگاه های چاپ نمی توانند ضعف طراحی را پوشش دهند. برای اینکه در ذهن مصرف کنندگان، نام تجاری و برندتان ثبت شود از عنوان مناسب استفاده کنید. یک جمله تاثیرگذار که گویای کسب و کارتان باشد یا یک شعار تبلیغاتی اثربخش جرقه ای را در ذهن خریداران روشن می کند که نمی توانند نسبت به بقیه مطلب بی تفاوت باشند. تیترهای گنگ، تکراری و خسته کننده اصلا ایده خوبی نیست.

     

    چاپ تراکت تبلیغاتی و جلب توجه مخاطب هدف

    اصولا چاپ تراکت به منظور جلب توجه و ایجاد انگیزه در مخاطب مورد نظر، انجام می شود. اگر حرفی برای گفتن نداشته باشید بدون تردید سرنوشت تراکت تبلیغاتی شبیه به بقیه تراکت ها خواهد شد.( سطل زباله) شاید ایده حراج فصل یا کوپن تخفیف بتواند انگیزه دریافت و نگهداری تراکت تبلیغاتی را بیشتر کند.

    فونت مناسب تراکت تبلیغاتی

    چه فونتی را برای چاپ تراکت تبلیغاتی در نظر می گیرید؟ مهم اینست که مردم عادی بتوانند متن تراکت را به راحتی بخوانند. استفاده از فونت های مختلف و سایز و استایل گوناگون برای کلمات اصلا ایده خوبی نیست. حداکثر دو فوت و دو سایز را برای عنوان و متن در نظر بگیرید.

    استفاده از تصاویر در تراکت تبلیغاتی

    تصاویر بیشتری تاثیر را در تبلیغات دارند. برای اینکه اثربخشی متن را افزایش دهید از تصاویر مناسب و با کیفیت استفاده کنید. تصاویر جذابیت تراکت تبلیغاتی را بیشتر نشان می دهند. به این ترتیب احتمال خواندن مطلب و حتی نگهداری از تراکت بسیار بیشتر خواهد شد

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :