تبلیغات محیطی

توضیحات:

  • به نام خدا

    تبلیغات محیطی، اصطلاحی است که برای یک سری تبلیغات در فضای باز به کار می رود. تبلیغات محیطی در کنار انواع تبلیغات چاپی، چون کاتالوگ، بروشور، تراکت، فلایر و ... کار تبلیغ و ترویج برندهای تجاری را عهده دار است؛ منتها میدان دید و وسعت کارکرد تبلیغات محیطی خیلی بیشتر است. منظور از این گونه تبلیغات و یدک کشیدن واژۀ "محیطی" برای آن، دسته ای از تبلیغات است که به منظور نصب در فضاهای باز و بیرون از خانه (محل کار و فضاهای بسته) طراحی می شوند. در سطح هر شهری که بنگرید، چشمان شما با مجموعه ای از این گونه تبلیغات آشنا می شود. شما روزانه در مسیر رفت و برگشت خویش به خانه و محل کار (یا هر جای دیگر)، تبلیغات محیطی متنوعی می بینید که به صورت هدفمند طراحی شده و در تیر رس شما قرار گرفته اند؛ بیلبوردها، تبلیغات روی پل های عابر پیاده، تبلیغات روی بدنۀ اتوبوس های شهری و...

     

    تبلیغات محیطی برای عموم مردم

    تبلیغات محیطی قدمت زیادی دارد و به همین جهت آن را قدیمی ترین نوع تبلیغات قلمداد می کنند. عناصر فیزیکی همانند تابلوهای تبلیغاتی، بیلیورد ها، تبلیغات ویژۀ متروها، بدنۀ اتوبوس ها و تاکسی های شهری، دیوار نویسی ها و فضاهای روی پل های عابر پیاده، همگی زیر مجموعۀ تبلیغات محیطی هستند. بزرگ ترین مزیت و برتری تبلیغات محیطی، نسبت به سایر تبلیغات، این است که همۀ شهروندان مجبور به دیدن آن ها هستند. هر شهروندی روزانه ده ها تبلیغ محیطی می بیند؛ چه خود خواسته و با انتخاب و بذل توجه، و چه ناخواسته و بدون قصد قبلی. وقتی اتوبوسی که بر بدنه اش از تبلیغات محیطی استفاده شده باشد، از جلوی شما رد بشود، بزرگی اتوبوس و بزرگی تبلیغ با رنگ بندی و تصاویر و خطوط خاصی که در آن به کار رفته است، به راحتی جلب توجه و شما را ناگزیر به دیدن می کند. در این بین تلاقی چشمان مخاطب با تبلیغات محیطی، نام برند مورد نظر را در ذهن حک می کند و به این ترتیب با قانون تداعی معانی، رفته رفته نمودار فروش را بالا و بالا تر می برد.

    یک رسانۀ قدرتمند

    تبلیغات محیطی را به عنوان یک نوع رسانه عبارت می دانند از: رسانه ای که ورود یک محصول جدید به بازار تجاری و یا ارائۀ خدمات نوین از سوی مراکز تجاری را به شهروندان اطلاع رسانی می کند. قرن شگفت انگیز بیست و یکم، با هجوم تکنولوژی های بی شمار و شتاب روز افزونش، عامل گسترش و رواج تبلیغات محیطی نیز بود. ابتکار در تولید ابزارهای جدید در حیطۀ رسانه ای که می توان به تلویزیون های بزرگ تبلیغاتی (ال ای دی) اشاره کرد، زمینه را برای تبلیغات محیطی فراهم ساخت. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد تبلیغات محیطی، می توان گفت یکی از روش های فوق العاده مؤثر در جهت بازاریابی و بالا بردن نمودار فروش است. تجارت های بزرگ و سرمایه دارانی که در مشاغل و صنایع بزرگ و تخصصی مشغول به فعالیت هستند، از طالبان همیشگی تبلیغات محیطی به شمار می روند. به خاطر داشته باشید که با استفاده از تبلیغات محیطی، همگان را مجبور به دیدن خدمات یا کالاهای خود خواهید کرد.

    ابزارهای تبلیغات محیطی

    تبلیغات محیطی در قالب ابزارهای تبلیغاتی متنوعی عرضه می گردند. در این قسمت از مقاله این انواع را بر می شمریم تا شما خوانندۀ محترم، برای تصمیم گیری در زمینۀ تبلیغات محیطی اطلاعات لازم را داشته باشید. بیلبودها، استند ها (سازه های تبلیغاتی)، لمپوست بنر، استرابوردها، تلویزیون های شهری، بدنۀ تاکسی و اتوبوس های شهری، پل های هوایی یا عابر پیاده، دستگیره های تبلیغاتی، استیکرهای سه بعدی، دیوار نویسی و دیگر ابزارهای خلاقانه از انواع تبلیغات محیطی به شما می روند. بسته به نوع کار، موضوع و زمینۀ تخصصی، شما می توانید در انتخاب یکی از این ابزارهای تبلیغات محیطی موفق باشید. مبحث هزینه و میزان سرمایه ای که برای این کار صرف می کنید نیز عامل تعیین کننده ای است.

    مکان های مناسب تبلیغات محیطی

    تبلیغات محیطی را در مکان ها و موقعیت های گوناگونی می توان اجرا کرد. انتخاب موقعیت تبلیغات محیطی نیز در تأثیرگذاری آن ها دخیل است. تبلیغات محیطی را می توان برای فضاهای بین شهری مانند اتوبان های بین شهری، عوارضی ها و پلیس راه ها بکار برد. پایانه های حمل و نقل عمومی نیز از پر کاربرد ترین مکان های مناسب تبلیغات محیطی است؛ ایستگاه های اتوبوس، پایانه های مسافربری، راه آهن و فرودگاه در این دسته می گنجند. جایگاه های سوخت گیری از قبیل پمپ های بنزین و جایگاه های سوخت CNG هم مکان مناسب تبلیغ است. مراکز خرید، نمایشگاه ها، میادین ورزشی و مراکز تفریحی نیز از دیگر موقعیت های مکانی است که برای اجرای طرح های تبلیغات محیطی بستری مناسب است.

    خلاقیت در تبلیغات محیطی

    تبلیغات محیطی ابزار قدرتمندی است که به دلیل ویژگی هایی که دارد، می تواند در پیشبرد و رونق تجاری شما گامی بلند باشد. در عین حال باید توجه داشت که در عرصۀ تبلیغات، چه تبلیغات چاپی و چه تبلیغات محیطی بازار کار و رقابت بسیار فشرده و نزدیک به هم است. در واقع خود تبلیغات هم وارد عرصۀ رقابت شده است. این است که در این آشفته بازار، موفقیت از آن کسی می شود که بتواند تبلیغی مؤثر تر و جذاب تر طراحی و اجرا کند. در تبلیغات محیطی نیز به دلیل اینکه نمای شهری را اشغال می کند، به خاطر جلوۀ بصری هم که شده، باید از خلاقیت بالایی بهره برد؛ این که یک تبلیغ محیطی چگونه و با چه هدفی طراحی شود و در رنگبندی و کاربرد سایر المان های طراحی چقدر تخصص و هنر به خرج رود. بنابراین همیشه کار خود را به کادری متخصص و مجرب در حیطه های مختلف خدمات چاپی بسپارید. کسانی که در هر زمینه ای فعالیت کرده و نتایج ارزنده ای به عنوان خروجی ارائه کرده اند.

    تبلیغات در چاپخانه

    تبلیغات محیطی بسیار کارامد است. از طریق تبلیغات محیطی شما برند خود را به عموم مردم به صورتی بارز و مبتکرانه معرفی می کنید. اگر تبلیغات محیطی خود را با تکنیک های خاص طراحی و اجرای آن انجام داده باشید، می توانید نتایج ارزنده و تأثیر سریع آن را بر شاخص های مالی خویش ببینید. تبلیغات در هر نوعی و به هر شکلی؛ خواه چاپ کارت ویزیت و کاتالوگ باشد، خواه چاپ تراکت و فلایر یا پوستر و خواه بیلبوردهای بزرگ در میدان های شهر یک هدف کلی دارند و آن هدف پیروزی شما در دنیای رقابت است. با تبلیغ هدفمند از طریق انتخاب چاپخانۀ مناسب در میدان رقابت تجاری برنده باشید.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :