بهترین روش تبلیغات چاپی برای جذب مشتری
توضیحات:
-
به نام خدا
با پیشرفت علم و تکنولوژی و حضور رو به رشد کسب و کارها در جوامع بشری، تبلیغات به عنوان موثرترین و مهمترین عامل در برقراری ارتباط بین کارفرما و مشتری تبدیل شده است. این روزها شاهد روش های گوناگونی برای انتقال پیام های تبلیغاتی هستیم که هریک به نوع خود کاربرد داشته و توانسته نظر کارفرما را به خود جلب کند. ممکن است فردی با چاپ کاتالوگ در مدت زمان کوتاهی به هدف خود رسیده باشد و فردی دیگر تنها با چاپ کارت ویزیت در بازاریابی موفق شده باشد! فرقی نمی کند کدام روش تبلیغات در کدام کسب و کار موفق عمل کرده است، چیزی که مهم است اینست که شما با توجه به استراتژی کسب و کارتان می توانید از کدام یک از آپشن های تبلیغات بهترین بهره را ببرید و باعث تغییر نمودار فروشتان شوید. شاید با خودتان بگویید امروزه با وجود تلفن های هوشمند و فناوری های نوین و همگانی شدن تبلیغات دیجیتالی، روش تبلیغات چاپی کمی عقب نشینی کرده و همچون گذشته بازار داغی ندارد، این درحالی است که بخواهیم به کل، صنعت چاپ را به کنار بگذاریم و ارزیابی نماییم! درحالیکه کافیست به یک چاپخانه رفته و تعداد کثیری از افراد را ملاحظه کنید، در آن هنگام به نتیجه خوبی دست خواهید یافت که هنوزم که هنوزه تبلیغات چاپی جایگاه خود را حفظ کرده است و تنها کمی متفاوت و متمایز درحال فعالیت است. در واقع هر قدر روش تبلیغاتی از یک طرح و سبک خاصی پیروی کند، می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، از این رو تبلیغات چاپی بسیار مثمر ثمر بوده و می تواند با انتخاب بهترین روش آن، به بازخورد خوبی دست یافت.
انواع روش های تبلیغات چاپی
روش های مختلفی برای تبلیغات چاپی درنظر گرفته شده است که ما در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت و بهترین آنها را برایتان خواهیم گفت تا بتوانید با انتخاب یک استراتژی درست تبلیغاتی، موثرترین تبلیغات را انجام دهید و فروشتان را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهید.
چاپ بروشور و کاتالوگ های تبلیغاتی
مسلما بارها بروشور و کاتالوگ ها را در شرکتها، داروخانهها و سازمان ها دیده اید! کوچکترین مثال از بروشور اینست که برای معرفی و تبلیغ محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود و رایجترین مکانی که می توانید نمونه های متنوعی از آنها را ببینید، داروخانه ها می باشد. بروشور متفاوت و خاص است و طرحی که دارد به سرعت نظرها را به خود جلب می کند. از این رو در طراحی و چاپ بروشور بایستی نکات ریز طراحی دقت شود تا کارتان خاص و متمایز باشد.
چاپ کاتالوگ هم به همین صورت است و تنها تفاوت آن با بروشور در نوع کارشان می باشد. به عنوان مثال بروشور صرفا ویژگی های محصول را که برای مصرف کننده مهم می باشد را ارائه می دهد تا مشتری بتواند در هنگام مصرف به مشکل برخورد نکند. درحالیکه کاتالوگ به عنوان یک نماینده از شرکت شما عمل می کند و تمام اطلاعات ریز و درشت در رابطه با محصولات شما را معرفی می کند. ویژگی ها، خصوصیات ممتاز و مابقی فاکتورهایی که به مشتری در هنگام خرید کمک می کند و می تواند او را از تردید نجات دهد را می توانید در کاتالوگ درج کنید.
چاپ تراکت و فلایر
تراکت و فلایر هر دو در یک نقش به کار می روند، منتها تفاوت آنها در جنس کاغذی است که چاپ می شود. تراکت و فلایر یک برگه چاپی است که وظیفه انتقال پیام تبلیغاتی شما را به ساده ترین روش ممکن برعهده خواهد داشت. از این رو می توانید برای انتقال پیام خود از هر یک از روش های تراکت و فلایر استفاده نمایید.
بهترین روش تبلیغات چاپی کدام است؟
روش های تبلیغاتی از چاپ کارت ویزیت گرفته تا چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور تبلیغاتی، چاپ بنر، چاپ پوستر و هر نوع روش دیگری بایستی با توجه به تاثیر آنها در کسب و کار شما انتخاب شود. در واقع بهترین روش را می توان نسبت به تاثیر آن درنظر گرفت. اگر فروشگاه لوازم خانگی دارید چاپ کاتالوگ برای شما بهترین گزینه است، یا اگر شرکت محصولات آرایشی و بهداشتی دارید، چاپ بروشور همان روش تبلیغاتی مثمر ثمر شما خواهد بود. از این رو انتخاب بهترین روش تبلیغاتی بستگی به استراتژی کسب و کار شما دارد و بایستی با توجه به آیتم های سازمان و شناخت مشتریانتان، تبلیغات کسب و کارتان را انتخاب کنید.