مراحل طراحی بسته بندی

توضیحات:

  • به نام خدا

     

     

     مراحل طراحی بسته بندی

    مراحل طراحی بسته بندی به شرح زیر است:
    تحقیقات و جمع آوری اطلاعات، ایجاد مفاهیم مقدماتی، تهیه یک طرح جامعه، طراحی پوشش یا سطح ظاهری، ساخت یک نمونه، آزمون پیش نمونه و تولید انبوه.

     تحقیقات و جمع آوری اطلاعات
    به عنوان یک طراح بسته بندی، نباید قرار دادن یک محصول در جعبه را بسته بندی بنامیم بلکه باید بسته ای بسازیم که منحصر به فرد باشد و از نظر زیبایی شناختی دلپسند باشد.

     ایجاد مفاهیم مقدماتی
    این مرحله شامل ایجاد تعداد ایده اولیه است. برای این کار مفهوم بسته بندی را بنویسید و سپس حداقل ۱۰ تا ۲۵ طرح اولیه بسازید.

     تهیه یک طرح جامعه
    مرحله سوم شامل تهیه فاکتورهای جامعه است . این مرحله شامل طرح ساختار جعبه، مدل جعبه یا پیش نمونه می شود.در این مرحله باید به تولید بالقوه و مسائل تولید توجه شود.

     طراحی پوشش یا شکل ظاهری
    این مرحله حول ساخت پوششی برای محصول می چرخد. با استفاده از علائم و نشانه ها، یک طرح آماده کنید که نشان دهنده آن چیزی باشد که می خواهید پوشش نهایی بسته باشد.

     ساخت یک نمونه
    این مرحله شامل ساخت ماکت با یک نمونه است به طوری که تا حد امکان به طرح نهایی نزدیک باشد. این مرحله برای تست قابلیت عملی سازی مفاهیم طراحی که در مرحله دوم ایجاده شده است، مورد استفاده قرار می گیرد.

     آزمون پیش نمونه
    مرحله شش شامل طراحی آزمودن بسته نهایی از نظر مهندسی، بصری، واسطه ها، مشتریان و اثربخشی هزینه است.
    در واقع در این مرحله، طراحی بسته بندی را هم از لحاظ محافظتی و از لحاظ بازار محصول می سنجیم.

     تولید انبوه
    بعد از بازخورهایی که از تست نهایی به دست آمد، اصلاحات لازم را در بسته بندی انجام می دهیم. در این هنگام است که بسته بندی نهایی به دست می آید که مطابق محصول و سلیقه بازار است و می توان آن را به تولید انبوه رساند.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :