فروش در زمان بحران، راهنمایی برای موفقیت

توضیحات:

  • به نام خدا

    افزایش فروش در زمان بحران برای یک کارآفرین بسیار دشوار است. افت قدرت خرید مردم و چشم انداز رشد ضعیف مانع توسعه کسب و کار شرکت ها می شود.

    علی رغم تمام این مشکلات، یک شرکت به طور کامل امکان بهینه سازی فروش و سهم بازار خود را در شرایط بحران دارد.

    تجزیه و تحلیل شرایط بحران وضعیتی کلی را از عملکرد شرکت به ما نشان خواهد داد:

    مهم این است که قبل از به کارگیری استراتژی، برای بهبود راندمان فروش در مواقع بحران، وضعیت شرکت را ارزیابی کنید.

    این کار به یافتن راه حلی برای اطمینان از بهینه سازی فروش شما کمک خواهد کرد. کاهش فروش الزاما منجر به کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان نمی شود، بلکه می توان از آن برای تغییر پیشنهادات ارائه شده توسط شرکت استفاده کرد.

    در زمان بحران مشتریان با توجه و وسواس بیشتری خرید محصولات خود را انجام خواهند داد و همچنین در زمان بحران، آنها به دنبال خرید محصولات با کیفیت می باشند.

     

     اگر پیشنهادهای شما ملزومات مشتریان را برطرف نماید، قطعا شما موفق خواهید شد که آنها را راضی نمایید و مشکلات مالی که با آن مواجه هستند اثر کمی بر الگوهای مصرف آنها می گذارد

    اطمینان از انعطاف پذیری موقعیت تجاری شرکت در بازار :

    در زمان بحران، نیازهای مصرف کنندگان دائما در حال تغییر است.

     برای افزایش فروش، شرکت باید در پیگیری این روند موفق شود تا محصولات و خدماتی را ارائه دهد که انتظارات مشتریان را برآورده کند. مشتریان به دنبال راه حل موثر و مطمئن هستند.

    این نیازها در زمان بحران بیشتر و بیشتر اهمیت می یابند، و در نتیجه نباید آنها را نادیده گرفت. در این زمینه اگر شرکت بخواهد وفاداری مشتریان خود را تضمین کند، باید بتواند به درخواست های آنها  هم احترام بگذارد.

    سریعتر از رقبای خود اقدام کنید :

    در زمان بحران فروش انعطاف پذیری در اقدامات تجاری کافی نیست، ضروری است که شرکت واکنش سریعی را نیاز داشته باشد.

     برای این کار برند مجموعه تجاری شما به اتاق فکر ویژه ای نیاز دارد تا پیشنهادات خود را در راستای موقعیت بازار به سرعت دوباره تغییر دهد. و در زمان مناسب آنها را با نیازهای مشتریان سازگار کند.

    واضح است که مصرف کنندگان راه حل های سریع و فوری را تقاضا می کنند و عدم یافتن راه حل به نیاز مشتریان در زمان مناسب ممکن است هزینه ی سنگینی را به شرکت تحمیل کند.

     

    حتی ممکن است به استراتژی وفاداری شرکت به مشتریان و بالعکس آسیب وارد کند.

    پایین نگه داشتن قیمت ها :

    بهترین راه افزایش فروش در زمان  بحران، حفظ مشتریان از طریق یک استراتژی قیمت گذاری  مناسب است.

     بدون شک قیمت پایین، شما را از رقبایتان جدا می کند اما محصولات هم باید با توجه به بازار و توان خرید مصرف کنندگان هماهنگ شوند تا هزینه های اضافی را به کسب و کار شما وارد نکنند.

     با این وجود حفظ قیمتها به سمت پایین و باقی ماندن میان رقبا کمک می کند که شرکت مشتریان خود را حفظ کند.

    چند نکته مفید برای خروج از بحران:

    • دوراندیش باشید : بحران می تواند یک فرصت برای کسانی باشد که برای آن آماده شده اند و یا می توانند سریعا خود را انطباق دهند.
    • یک سیستم اطلاعات کسب و کار از مشتریان و حتی در صورت لزوم از رقیبان خود ایجاد کنید.
    • از هر فرصتی که ممکن است بوجود آید، آگاهی داشته باشید.
    • روش های جدید خدمات به مشتریان و یا تولید محصولات جدید را آزمایش کنید.
    • سرعت پاسخگویی به درخواست های جدید مشتریان و بازار را افزایش دهید.
    • از مشتریان قدیمی خود قدردانی کنید.

     

    • هزینه تبلیغات و بازاریابی خود را افزایش دهید؛ از چاپ کاتالوگ ؛ پخش تراکت محیطی و بروشورهای تبلیغاتی غافل نمانید.
    • از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام ، اینستاگرام ، فیس بوک و مدیاسوشال های دیگر برای معرفی محصولات خود استفاده کنید.
    • از مشتریان ثابت خود بخواهید که شما را به دوستان و همکارانشان معرفی کنند .
    • به مناسبت های مختلف پروموشن های متنوع مانند تخفیفات ویژه، قرعه کشی و هدایای تبلیغاتی را برای محصولات خود در نظر بگیرید .

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :