پیدایش کاتالوگ ها و ویژگی آنها

توضیحات:

  • به نام خدا

    کاتالوگ (کالانما) به اطلاعات کاملی از محصول یا خدمات شما گفته می شود که در آن اطلاعات و تصاویر کالاها یا خدمات شما به صورت جزئی در آن چاپ شده باشد، به طوری که خواننده با مشاهده ی کاتاوگ شما به راحتی بتواند درک کاملی از محصولات یا خدمات شما را درک کند. با چاپ کاتالوگ شما می توانید راهنمایی از محصولات و خدمات خود را به مصرف کننده ارائه دهید. بهتر است برای چاپ کاتالوگ خود از طرحی خاص و متمایز استفاده نمایید تا مصرف کننده ی نهایی را راحت تر جذب محصولات خود نمایید. علاوه بر این پیشنهاد می شود نام کامل هر یک از محصولات خود را همراه با مدل آنها، تصاویر مربوط به هر یک از محصولاتتان و توضیحات تکمیلی محصولات یا خدمات خود را به صورت کامل و خلاصه در آن شرح دهید تا مخاطبان شما به راحتی بتوانند محصول یا خدمات مورد نیاز را پیدا کنند. کاتالوگ نوعی از تبلیغات در عرصه تولید، تجارت و خدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب، نقش به سزایی داشته باشد.

    از چاپ اولین کاتالوگ در دنیا زمان زیادی نمی گذرد، اولین بار در اواسط قرن بیستم تعدادی از سرمایه داران کشورها جهت ارائه محصولات خود و با هدف ماندگار کردن محصولات خود دست به چاپ کاتالوگی زدند که در آن تمام اطلاعات مربوط به محصولاتشان وجود داشت. این موضوع علاوه بر ماندگار کردن اطلاعات محصولشان در ذهن عموم، باعث بیشتر شناخته شدن محصولات صنعتی آنها شد و تاثیر به سزایی در کسب و کار آنها داشت. این روش تبلیغاتی در آن زمان آنچنان در زمان کوتاهی رشد کرد و باعث تحول در صنایع شد که دیگر ارائه محصول بدون اطلاعات آن در کاتالوگ تاثیر چندانی نداشت و تمام صاحبان کسب و کار را به فکر استفاده از این روش تبلیغاتی انداخت. پس از گذشت زمانی اندک با همه گیر شدن این روش تبلیغاتی صاحبان کسب و کار به فکر خلاقیتی بودند تا محصولات خود را نسبت به سایر رقبا متمایز نشان دهند، این موضوع باعث شد تا کاتالوگ ها با طراحی نوینی در دست مخاطبان قرار گیرند. طراحی که به کاتالوگ های امروز ما نزدیک تر بوده است و قطعا تاثیر به سزایی برای آنها داشته است.

     از ویژگی های چاپ یک كاتالوگ می توان به این موارد اشاره کرد:

    اولین مزیت چاپ کاتالوگ و ارائه آن به مشتریان قابل حمل بودن آن است به طوری که مخاطبان آن را همیشه می توانند در دسترس داشته باشند و بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی می توانند به مطالعه آن بپردازند. دومین نکته حائز اهمیت یک کاتالوگ، ایجاد ارتباط با مخاطبان محصول بدون نیاز به حضور شما می باشد که علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث صرفه جویی در هزینه های شما به صورت غیر مستقیم خواهد شد. ویژگی بعدی یک کاتالوگ، وجود جزئیات محصول یا خدمات شما همراه با تصاویر مربوطه هستند که باعث درک بهتر و بیشتر مخاطبان شما از محصولات ارائه شده خواهد بود. آخرین ویژگی چاپ کاتالوگ به صرفه تر بودن آن نسبت به روش های تبلیغاتی دیگر است با این روش به راحتی می توان اطلاعات محصول یا خدمات خود را به صورت جزئی و کامل به مخاطبان ارائه داد. این موضوع باعث هدفمند تر شدن تبلیغات شما خواهد بود چرا که کاتالوگ ها را می توانید تنها به مخاطبان خود ارائه دهید و اینگونه مطمئن خواهید بود که تبلیغات شما تنها به بازار هدف شما ارائه شده است.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :