ست اداری، نماد اصالت تجاری

توضیحات:

  • به نام خدا

    ست اداری:

    ست اداری به مجموعه­ ای از ملزومات چاپی یک برند یا یک شرکت گفته می­شود که اصولا شامل کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه اداری، کارت پرسنلی، یادداشت، کاور سی­دی، والپیپر، فاکتور اختصاصی است و جهت انجام امور تجاری و اداری، مانند مکاتبات با سایر شرکت­ها، ادارات، کارخانجات و … مورد  استفاده قرار می­گیرد. ست اداری با حفظ طرح، لوگو و رنگ­بندی یکسان طراحی می­شود و به دلیل طراحی گرافیکی خاص، برای هر مجموعه ­ای یک نوع هویت بصری به وجود می­آورد که به نوعی بیانگر ماهیت، هویت و زمینه فعالیت یک سازمان یا شرکت است.

     

    از همه چیز ایده بگیرید

    همانطور که گفته شد، اولین هدف استفاده از ست اداری زیبا سازی و هویت بخشیدن به برند یک سازمان بوده که از طریق طراحی و چاپ طرح­ های متناسب با زمینه فعالیت آن سازمان حاصل می­شود. همچنین استفاده از این ابزار باعث افزایش اعتبار  تجاری شرکت در نظر مخاطبان شده و تاثیر بسزایی در معروف شدن لوگو شرکت و برند سازی در بین مشتریان خواهد داشت.

    از دیگر دلایل مهم کاربرد ست اداری می­توان به جلوگیری از کپی برداری اسناد و اوراق سازمان­ها یا شرکت­ها اشاره کرد که به همین علت طراحی و چاپ آن­ها باید اهمیت ویژه­ای نزد شرکت­ها و سازمان­ها داشته باشد. 

    نکته مهم در طراحی و چاپ ست اوراق اداری، وجود هماهنگی بصری در تمام محصولات بوده و باید یک هویت مشخصی بین کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه، کارت پرسنلی و… وجود داشته باشد.  این هماهنگی را می­توان به وسیله چیدمان مشابه و شیوه رنگ پردازی و یا ارائه عناصر بصری تزئینی مشابه به وجود آورد.

     

    معمولا طراحی اوراق اداری، از کارت ویزیت یا سربرگ شروع می­شود و پس از آن موارد بعدی طبق الگوی اولیه شکل می­گیرند. در هر مرحله امکان بازنگری و ایجاد تغییر بر روی موارد انجام شده قبلی وجود دارد.

     

    طراحی عنوان اوراق اداری:

    اوراق اداری که دارای عنوان و تیترهای مهم می­باشد، یکی از مهمترین مواد به حساب می­آید. اصولا تلاش زیادی جهت طراحی و صفحه آرایی این صفحه انجام می­گیرد.

    معمولا مطالب مختلفی در اوراقها چاپ می­شود. در بعضی موارد جهت جلب توجه افراد، لوگو و آرم شرکت را درون یک کادر قرار می­دهند. به کار بردن یکسری علائم و نشانه­ها و عناصر تزئینی در کنار آرم شرکت، کمک زیادی به خوانایی و گیرایی آن می­کند.

    ویژگی های یک ست اداری:

    • مطالب باید خوانا و سریع الانتقال باشد.
    • فهم موضوع باید ساده باشد.
    • رنگ، طرح و نوشته­ها جذابیت داشته باشند.
    • تیتر یا عنوان چاپ شده، جذابیت کافی جهت پیگیری سایر اطلاعات را داشته باشد.

     

    چاپ سربرگ:

    معمولا سازمان­های دولتی و شرکت­ها از برگه­هایی استفاده می­کنند که سربرگ ویژه آن سازمان را دارا بوده و این امر باعث می­شود تا لوگوی شرکت یا سازمان بین افراد انتقال یابد و به این ترتیب با صرف کمترین هزینه، بیشترین تبلیغات انجام خواهد گرفت.  

    از طرفی دیگر علاوه بر تبلیغات، شفاف سازی بهتری در کارها صورت گرفته و هویت اصلی سازمان­ها پنهان نمی­ماند.

    معمولا چاپ سربرگ بر روی کاغذهایی با ابعاد متفاوت، عناوین و طرح­های مخصوص به هر شرکت انجام می­شود. همچنین چاپ سربرگ این امکان را در اختیار شرکت ها قرار می­دهد تا مکاتبات اداری  پایداری را انجام دهند.

    سر برگ­های اداری با توجه به نیاز و سلیقه و متناسب با لوگو و آرم شرکت، با هر تم رنگی قابل طراحی و چاپ

    است.

     

    معمولا سایز سربرگ­ها قطع A4، 21 * 9/7 بوده که اکثر مواقع جهت نامه نگاری­های اداری به کار می­رود. در سربرگ­های اداری، شماره پیوست، تاریخ، تلفن و نشانی از جمله مواردی هستند که باید ذکر شوند. همچنین لوگو شرکت نیز در قسمت بالای صفحه حتما چاپ می­شود. رعایت تمام این موارد باعث تاثیر گذاری بهتر برند مورد نظر خواهد شد.

    در چاپ سربرگ باید در نظر داشت که  زمینه آن را تا حد ممکن فاقد رنگ طراحی کرد؛ در غیر این صورت، رعایت نکردن این نکته باعث می­شود تا زمینه نسخه تکثیر شده در زمان ارسال سربرگ با فکس و یا کپی گرفتن، ناخوانا و تیره شود. گرافیک اجرا شده در سربرگ نیز باید به نحوی باشد که جهت نگارش متن و خواندن، مشکلی ایجاد نشود.  در نهایت با توجه به محدوده فعالیت،  موضوع و همینطور سلیقه و نظر مشتری، محدودیت­های شرح داده شده قابل کمرنگ شدن هستند و امکان طراحی و چاپ سربرگ­هایی با گرافیک مختلف و قطع­های متفاوت وجود دارد.

    چاپ پاکت نامه:

    عموما جهت مکاتبات اداری از پاکت نامه­هایی که دارای چاپ مخصوص ست اداری هستند، استفاده می­شود. این پاکت نامه­ها  معمولا به صورت افقی و با اندازه­هایی متناسب با سربرگ اداری، طراحی و چاپ شده و نشانی، شماره تماس و یکسری موارد دیگر در آن ذکر می­شود. 

    بر اساس سلیقه می­توان نشانی شرکت، آدرس سایت یا لوگو برند مورد نظر را به راحتی در قسمت تاشو یا بر روی هر قسمت دیگری از پاکت چاپ کرد. این کار باعث شفاف سازی مکاتبات اداری و سایر فعالیت­های شرکت خواهد شد و ست اداری را به صورت زیباتری به نمایش می­گذارد.

    چاپ پاکت نامه در سایز A4 ، به شکل طولی بر روی درب و عرضی بر روی درب امکان­پذیر است. همچنین پاکت نامه­های A5 را می­توان به شکل طولی و عرضی و با توجه به نیاز و مصرف مشتری، طراحی و چاپ کرد. نوع دیگری از پاکت نامه­ها که به نام پاکت ژاپنی شناخته شده­اند، وجود داشته که می­توان برند تجاری مورد نظر را به چاپ رساند. 

    در صورتی که پاکت نامه با کیفیت بالا و طرح مناسب چاپ شود، به معرفی برند تجاری کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در این راستا می­توان از کاغذهایی با کیفیت خوب و تم­های رنگی متفاوت استفاده کرد. 

    تهیه پاکت­هایی با این مضمون و سربرگ­های مخصوص شرکت، باعث می­شود تا مراجعه کنندگان و مشتریان در نگاه اول به دقت و نظم در تجارت پی ببرند که این مورد به طور ناخواسته باعث جلب اعتماد مخاطبان خواهد شد.

    نکته مهم که باید به آن توجه کرد، خالی بودن سمت راست و نیمه بالای پاکت برای انجام عملیات پستی و الصاق تمبر می­باشد. البته منظور از خالی ماندن این قسمت از پاکت نامه، عدم چاپ تصاویر مانند آرم شرکت و درج اطلاعات نوشتاری بوده که مشکلی برای نصب تمبر و اثر مهرهای پستی ایجاد نکند.

     

    چاپ برگه های یادداشت:

    برگه یادداشت، برگه­های ست اداری بوده که در شرکت­های تجاری جهت نوشتن مطالب و یادداشت برداری استفاده می­شوند و یکی از ابزارهای پرکاربرد می­باشد. به همین دلیل در این راستا باید دقت لازم را در زمینه به چاپ رساندن لوگو همراه با تم رنگی و طرح مناسب به کار برد.

    همچنین  می­توان دفترچه یادداشت­هایی با استفاده از کاغذ تحریر سفید، همراه با لوگوی سازمان یا شرکت مورد نظر تهیه کرد. 

    طراحی و چاپ کارت ویزیت:

    یکی از مهم­ترین راه­های ارتباط شرکت­ها با مخاطبان، استفاده از کارت ویزیت اداری می­باشد. در طراحی و چاپ ست اداری کارت ویزیت، مهمترین اطلاعات از جمله حوزه کاری، آدرس و  راه­های ارتباط با شرکت مانند شماره تماس و ایمیل بر روی آن قید می­شود. در این راستا همیشه به چاپ کارت ویزیت جهت معرفی شرکت و خدمات نیاز است. به همین دلیل بهتر است در زمان تهیه کارت ویزیت، از افراد خبره و حرفه­ای در این زمینه کمک گرفت تا بهترین و با کیفیت­ترین کاغذها برای چاپ کارت ویزیت استفاده شود. در صورتی که معرفی شرکت و خدمات آن از طریق کارت ویزیت مناسب و زیبا، در کمترین زمان ممکن انجام بگیرد، بدون شک تاثیر زیادی در افزایش اعتبار برند و جلب توجه مشتریان خواهد داشت.

     

    چاپ دیجیتال:

    چاپ دیجیتال یکی از بهترین و سریع­ترین روش­ها برای تهیه ست اداری در تیراژ پایین و با کیفیت مطلوب و طرح دلخواه می­باشد.

    با استفاده از چاپ ست اداری می­توان در دنیای تجارت  امروز بسیار متفاوت­تر از دیگران رو به جلو حرکت کرد و با صرف کمترین هزینه، در حداقل زمان ممکن، خدمات و محصولات خود را به مخاطبان معرفی کرد که پیشرفت چشمگیری به دنبال خواهد داشت.

    هزینه چاپ ست اداری:

    هزینه­های چاپ بستگی به عواملی مانند جنس کاغذ مصرف شده، تعداد رنگ به کار رفته، تیراژ چاپ، گرماژ کاغذ و فرم عمومی و اختصاصی دارد.

    چاپ ست اداری شامل دو نوع: فرم اختصاصی و عمومی می­باشد.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار مطلب در :