ورزش‌ هایی برای داشتن بهترین فیتنس

توضیحات:

  • فیتنس چیست؟ آیا در مورد تمرین 7 دقیقه‌ای چیزی شنیده‌اید؟ در مورد تمرین تابتا چطور؟ رمز این تمرینات به این گونه می‌باشد که شما بیشتر از توان خود تمرین انجام می‌دهید و خود را در معرض بالاترین فشار قرار می‌دهید. اگر در حال حاضر بدن شما آمادگی لازم را ندارد باید از تمرینات کم و متوسط شروع کنید. قبل از انجام دادن هر تمرینی یک مربی حرفه‌ای داشته باشید تا تمرینات شما را با دقت بررسی کند. در خانم‌ها سن 45 سال و در آقایان سن 55 سال نیازمند داشتن مربی می‌باشند. همچنین اگر مشکلات سلامتی دارید حتما باید یک نفر به عنوان مربی تمرینات شما را زیر نظر بگیرد. در این مقاله از ورزش و سلامتی دکتر سلام به بررسی ورزش فیتنس و چند ورزش موثر بر روی آن می پردازیم.

    تمرینات سه گانه و تاثیر آن بر فیتنس

    اگر برای تمرینات سه گانه، تمرین کرده‌اید اما مدت زمان کافی به تمرین نپرداخته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم تمریناتی در سطح متوسط‌تر را امتحان کنید.

     

    کلاس‌های باله و تاثیر آن بر فیتنس

    کلاس باله و تمرینات صورت گرفته در کلاس‌های باله پاها. بازوهای بسیار قوی برای شما خواهد داشت. شما می‌توانید در باشگاه و کلاس‌های مختلف در تمرینات باله شرکت کنید یا می‌توانید ویدیو‌های آموزش باله را در خانه دنبال کنید و تمرینات لازم را انجام دهید.

    مسابقات ماجراجویی

    فقط تناسب اندان مناسب و شجاع بودن می‌تواند باعث برد شما در چنین مسابقاتی شود. خزیدن در گل و لای، بالا رفتن از دیوار و شنا کردن در آب یخ مراحلی هستند که شما در چنین مسابقاتی تجربه می‌کنید. احتیاج به تمرینات 8 هفته‌ای شامل دویدن با حداکثر سرعت ممکن، اسکات زدن و وزنه زدن دارید برای هرچه بیشتر آماده شدن در این مسابقات می‌باشد.

    لیگ‌های ورزشی مخصوص بزرگسالان

    با پیوستن به لیگ‌های تفریحی، روحیه تیمی را به تمرینات خود اضافه کنید. تنیس، والیبال، بسکتبال، فوتبال و… گزینه‌های بسیار خوبی برای بازی کردن به صورت تیمی هستند.

     

    کلاس‌های دوچرخه سواری داخلی

    کلاس دوچرخه سواری باعث بالا بردن استقامت بدن شما می‌شود. حتی در این نوع از کلاس‌های تمرینی نیز هم می‌توانید با دوستان خود رقابت کنید. بیشتر برنامه‌ها از وزن بالا تنه استفاده می‌کند. بعضی از سالن‌های ورزشی که در آن دوچرخه سواری رواج دارد مکان‌هایی برای یوگا و پیلاتس نیز هم دارند.

    زومبا: رقصی برای تناسب اندام

    زومبا ورزشی است که شما را برای شرکت در یک پارتی نیز آماده می‌کند. زومبا یک کلاس با انرژی بالا برای تمرین و ورزش کردن شما می‌شود. زومبا ورزشی است که به اندازه کیک بوکسینگ و یا ایروبیک کالری میسوزاند. زومبا پاها و کمر شما را بسیار قوی می‌کند.

    فیتنس و کراس فیت(crossfit)

    با این تمرین بسیار شدید می‌توانید حدود 15 کالری در هر دقیقه بسوزانید. تمرینات خود را در ابتدا با حلقه‌های ژیمناستیک، وزنه برداری، دویدن‌های سریع شروع کنید. به یاد داشته باشید تمرین بسیار شدید و زیاد می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بدنتان شود. بسیار حائز اهمیت می‌باشد که به انعطاف بدن خود بسیار اهمیت بدهید و یاد بگیرید که به درست ترین حالت ممکن هر کدام از تمرینات را اجرا کنید.

     

    کتل بلز( Kettlebells )

    تمرین شدید با یک کتل بلز( یک توپ چدن با دسته ) می‌تواند به طور متوسط باعث سوزاندن 272 کالری در تنها 20 دقیقه شود. چرخش به وسیله کتل بلز ماهیچه‌ها را به گونه به عمل می‌آورد که هالتر توانایی انجام آن را ندارد. با یک کتل بلز سبک بین 8-15 پوند برای خانم‌ها و 15-25 برای آقایان تمرینات خود را آغاز کنید. نحوه اجرا کردن تمرین با کتل بلز بسیار زیاد قابل اهمیت است به همین دلیل حتما از یک مربی بخواهید تا نحوه درست استفاده از کتل بلز را به شما آموزش دهد. چون در غیر اینصورت به خودت آسیب‌های جدی وارد می‌کنید.

    ایروبیک در آب و فیتنس

    نرمش و تمرین کردن در آب برای مفاصل شما بسیار آسان و لذت بخش است. مقاومت آب برای به حرکت در آمدن ماهیچه‌های شما باعث هرچه قوی‌تر شدن آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید این تمرین را در هر اندازه‌ای که مایل هستید به شدت انجام دهید چون تنها به هرچه سریع‌تر انجام دادن توسط شما بستگی دارد. به علاوه اینکه بودن در آب به تنهایی می‌تواند باعث داشتن آرامش و احساسی بهتر در شما شود. اگر ایروبیک در آب را دوست ندارید می‌توانید تا می‌توانید در آب راه بروید و تمرین‌های انفرادی انجام دهید.

    بازی بوکس

    در بین تمرینات گفته شده، بوکس یک ضربه فنی می‌باشد. برای شما چابکی، تعادل، بدنی عضلانی، قوی و قدرتمند و مزایای بسیار زیادی برای قلب شما به همراه دارد. تمرینات بوکس همچنین هماهنگی دست و چشم و فعالیت ذهنی را افزایش می‌دهد. برای حفاظت هرچه بیشتر از شست و شانه‌های خود حتما لباس و دستکش مناسب فراموش نشود.

     


  • تهیه و تنظیم توسط نَما نِما
    تماس : 09133025634
    انتشار خبر در :