0
  • سبد خرید شما خالی است !

مقالات علمی نَما نِما

چاپ سربرگ

سربرگ به کاغذهایی گفته می شود که برای نوشتن نامه های مهم و ضروری در تمام شرکت ها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از عناصر مهم و قابل توجه و عضوی از ست اداری یا اوراق اداری است که شما هم برای شرکت خود و قراردادهای مهم خود به آن نیاز دارید. در واقع سربرگ یکی از رایج ترین و مهمترین ابزار برای نگارش است که شما برای نامه های رسمی و اداری از آن بهره مند خواهید شد. امروزه تقریبا در تمامی ارگان ها و شرکت ها از این ابزار استفاده می کنند و وجودش مهم و ضروری است. لازم است بدانید: سربرگ یکی از عناصر اصلی ست اداری است که در کنار المان های دیگر همچون: چاپ کاتالوگ، کارت ویزیت، پاکت نامه، فولدر، CD، پوشه، فلش و برگه یادداشت مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت تبلیغات محیطی با تبلیغات چاپی

با وجود روش های مختلف تبلیغات، تبلیغات محیطی و تبلیغات چاپی دو سبک از تبلیغات پرمخاطب و کاربردی هستند که این روزها مورد استفاده قرار می گیرند. تبلیغات محیطی در رابطه با عناصر فیزیکی در فضاهای بیرونی و تبلیغات چاپی به چاپ و چاپخانه مربوط می شود. هر یک از این تبلیغات تاکنون نظر خیلی از مشتریان را به خود جلب کرده است و توانسته جایگاه خوبی برای خود حفظ کند. از این رو ما در این مطلب می خواهیم در رابطه با تفاوت تبلیغات محیطی با تبلیغات چاپی مطالب مهمی را برایتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

دانستنی های طراحی یک پوستر حرفه ای

مسلما شما هم با پوسترهای تبلیغاتی آشنایی دارید و در مسیرهای رفت و آمد خود در شهر با انواع پوسترها برخورد کرده اید. پوسترها نمای جذاب و جالبی دارند و می توانند به سرعت نظرها را به خود جلب کنند تا پیام تبلیغاتی شما را به مخاطبان اطلاع دهند. پوستر یکی از ابزارهای تبلیغاتی منحصر به فرد است که به دلیل مقرون به صرفه بودن مخاطبان بیشماری را به خودش اختصاص داده است و هر روزه شاهد نصب آنها در مکان های مختلفی هستیم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برخی از پوسترها به گونه ای هستند که با دیدن آنها قدم هایمان را آهسته تر برمیداریم و شاید هم به گونه ای باشد که کوچکترین توجهی به آنها نکنیم. از این رو طراحی پوستر همانند چاپ فوری پوستر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که باید آنها را بدانید و تکنیک هایش را به درستی در طراحی به کار ببرید. ما در این مطلب می خواهیم نکات مهمی را در قالب یک راهنمای طراحی پوستر برای شما مخاطبان عزیز و محترم ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

بازاریابی و تبلیغات با استفاده از فلایر

فلایر یا تراکت یکی از مهمترین و موثرترین ابزار تبلیغاتی است که بسیاری از کارفرماها برای تبلیغات کسب و کار خود از آن استفاده می کنند. فلایر نیز مانند تراکت یک برگه ی تبلیغاتی چاپی است که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد و در سایز کوچک طراحی و چاپ می شود. در خیلی از موارد فلایر را با همان نام تراکت می شناسند منتها تفاوت هایی هم بین آنها وجود دارد که در کل کاربرد آنها یکی است و هدف هر دو تبلیغات و جذب مشتری است. در واقع در ایران به فلایر، تراکت تبلیغاتی می گویند و هدف آن تبلیغات در فروش و ارائه محصولات و خدمات شما می باشد. ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با بازاریابی و تبلیغات با استفاده از فلایر، مطالب مهم و مختصری را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مشخصات بهترین چاپخانه

چاپخانه انواع مختلف دارد و فرآیند چاپ معمولا به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد که از انواع روش های چاپ مستقیم می توان به چاپ افست اشاره کرد و از انواع روش های چاپ غیر مستقیم و پر طرفدار می توان چاپ دیجیتال را نام برد.

چاپ فوری کاتالوگ

چاپ فوری کاتالوگ یکی از روش های چاپ کاتالوگ با نهایت کیفیت و دقت با استفاده از برترین دستگاه های چاپ می باشد که نمونه ای از کامل ترین و برترین این دستگاه ها به منظور چاپ فوری با نام دستگاه دیجیتال شناخته می شود. انتخاب روش چاپ فوری یا چاپ دیجیتال در تیراژ دلخواه برای خلق کاتالوگ های زیبا و متفاوت موجب در امان ماندن شما از هزینه های بالای چاپ به روش های دیگر مانند چاپ افست می گردد اگرچه که این روش چاپ نیز در جای خود اهمیت خاصی دارد.

چاپ کاتالوگ حرفه ای

کاتالوگ به عنوان یکی از راه های تبلیغاتی محصولات و خدمات شرکت های مختلف محسوب می شود که تمامی گزینه های موجود را به صورت سازماندهی شده به مشتریان نشان می دهد. در بسیاری مواقع مشتریان با محصولات شرکت آشنایی ندارند و و تمایل دارند تمامی محصولات و خدمات شرکت را با جزئیات کاربردی پیش روی خود داشته باشند تا بتوانند بهترین تصمیم را جهت تهیه محصولات مورد نظر بگیرند.

چاپخانه

چاپخانه انواع مختلف دارد و فرآیند چاپ معمولا به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد که از انواع روش های چاپ مستقیم می توان به چاپ افست اشاره کرد و از انواع روش های چاپ غیر مستقیم و پر طرفدار می توان چاپ دیجیتال را نام برد.

کاتالوگ

چاپ کاتالوگ، یکی از خدمات حرفه‌ای چاپخانه‌هاست. معمولاً چاپ کاتالوگ، متقاضی زیادی دارد. کاتالوگ به خاطر تعداد صفحات بیشتری که می‌تواند نسبت به گزینه‌های دیگر داشته باشد، بسیار بهتر و با شرح جزئیات بیشتری، حرفه و یا کالای شما را به مخاطب معرفی می‌کند. کاتالوگ در کنار معرفی اهداف اصلی و کلّی سازمان، خدمات و اهداف فرعی را نیز با ظرایف بیشتری، با استفاده از تصاویر گویا به بازار مورد نظر شما عرضه می کند.

چاپ فوری یا چاپ دیجیتال

چاپ فوری، خدمتی است که چاپخانه های مجرب و مجهز به دستگاه های مدرن، برای آسایش خاطر مشتریان گرامی انجام می دهند. هر چاپخانۀ معتبری، امکان چاپ فوری را برای متقاضیان خود در نظر می گیرد. هر قدر هم که انسان امور خودش را برنامه ریزی کند و همچنین کارهای آینده اش را پیش بینی کند و از این طریق، سعی داشته باشد که همۀ وظایف و مشغله هایش با نظم و ترتیب درست، بدون شتاب‌زدگی و نگرانی انجام شوند، باز هم مواقعی پیشامد می کند که چارۀ کار از دست من و شما خارج است. این مواقع، به نحوی حساس و بحرانی‌اند و برای این گونه لحظات، باید تدبیرِ برنامه ای خارج از زمان مصوب اندیشید.

22 اصل در طراحی کارت ویزیت

برای اغلب کارشناسان حوزه حوزه چاپ کارت ویزیت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.اگر بخواهیم یک کار خوب را ارزیابی کنیم

چاپ فوری

در دنیای امروز برای همه فعالیت ها، زمان حرف اول را می زند در صنعت چاپ نیز چاپ فوری به دلیل صرفه جویی در وقت و زمان از روش هایی به شمار می آید که مشتاقان زیادی دارد؛

مراحل چاپ ساک دستی

چاپ ساک دستی در قرن بیستم میلادی به ساک دستی هویت داد، و آن را رسما تبدیل به یک کارت ویزیت بزرگ سیار کرد. خود ساک دستی در قرن 19 ، توسط فرانسیس وول به صورت ابتدایی تولید شد، و در طی سالها توانست تکامل یافته و مکانیزه شود. اگرچه هنوز هم به صورت دستی در کشورهایی مانند کشور ما به علت قیمت بالای دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود. گاهی شاید این مسئله سبب شود؛ تولیدات دستی نسبت به آنهایی که کاملا با دستگاه تولید می شوند تمیزتر نباشند، اما یک طرح خوب برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی ما می تواند همچون دو بال پرقدرت؛ نام و آوازه کالا و برند ما را تا فرسنگ ها دورتر ببرد.

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی، اصطلاحی است که برای یک سری تبلیغات در فضای باز به کار می رود. تبلیغات محیطی در کنار انواع تبلیغات چاپی، چون کاتالوگ، بروشور، تراکت، فلایر و ... کار تبلیغ و ترویج برندهای تجاری را عهده دار است؛

کیفیت چاپ

می توان گفت کیفیت چاپ یک اصل کلیدی در چاپخانه محسوب می شود.در طی سال های اخیر صنعت چاپ نقش کلیدی در ارتقای سطح درامد و میزان فروش چاپخانه های کشور پیدا کرده و از طرف دیگر کیفیت چاپ یکی از مهم ترین جنبه های میزان فروش توسط یک برند محسوب می شود.

اصول چاپ افست

افست در واقع به حالتی از یک سیستم چاپ اطلاق می شود و در قاعده کلی افست یک سیستم چاپ بوده که امروزه به طور بسیار وسیع جهت چاپ انواع بروشور ، کاتالوگ ، پوستر ، کارت ویزیت فرم های عمومی و به طور کلی جهت تبلیغات و هرآنچه که یک چاپخانه قصد دارد بر روی کاغذ و با تعداد زیاد و کیفیت مطلوب چاپ شود مورد استفاده قرار می‌گیرد .

متنوع ترین چاپ در چاپخانه مدرن

در چاپخانه با سه شیوه چاپ انجام می‌شود؛ روش چاپ بر روس سطح برجسته، چاپ گود یا فرورفته و روش چاپ بر روی سطح مسطح؛ ولی مراحل قبل از چاپ برای همه نوع چاپ یکسان است؛ مرحله حروف چینی که قبلاً توسط حروف چین انجام می شد. مرحله ویراستاری که توسط شخصی بادانش فنی زبان برای ویرایش دستور زیانی و املایی انجام می‌شود و مرحله نشانه-گذاری که قبلا دستی انجام می گرفت.

چاپ فوری در سریع ترین زمان

چاپ فوری کلمه ناآشنایی نیست. تاکنون لحظاتی را تجربه کرده اید که زمانی کم داشته باشید و باید در سریع-ترین زمان ممکن تعدادی برگه در تیراژ بالا چاپ کنید، دنبال چاپ فوری بگردید؟

نکات طلایی چاپ کاتالوگ

یکی از ابزارهای مهم در اطلاع رسانی و معرفی خدمات و کالا، چاپ کاتالوگ می باشد. چاپ کاتالوگ یکی از راهکارهای مفید و مناسب برای جذب مخاطب و مشتری به شمار می رود. کاتالوگ ها به طور معمول به صورت دفترچه ای به چاپ رسیده و به مشتریان ارایه می گردد.

چاپ ست اداری

چاپ ست اداری، از معمول ترین راه های معرفی سازمان ها و شرکت ها می باشد، که طی آن لوگو و نام شرکت بر روی پاکت، سربرگ، کارت ویزیت و در مواقعی برگه یادداشت چاپ می شود، نوشتن نامه ها در سربرگ ، حالت رسمی به نامه داده و در کنار پاکت و کارت ویزیت سبب معرفی بهتر سازمان یا شرکت استفاده کننده می شود.

چاپ پوستر فوری

چاپ پوستر فوری؛ وسیله ای در اختیار حرفه های مختلف قرار داده است که بتوانند تبلیغات و اطلاع رسانی درباره کالاها و خدمات خود را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند. چاپ پوستر فوری با کمک دستگاه های دیجیتال پیشرفته انجام می شود و پیام ها از طریق ترکیب تصویر و متن به مخاطب منتقل می شوند.

چاپ کاتالوگ یکی از پرکاربردترین تبلیغات چاپی

چاپ کاتالوگ در صنعت بازاریابی امروزه به عنوان یکی از پر کاربردترین روشهایی است که صاحبان کسب و کار انتخاب می کنند، تا در زمانی که کنار مشتری حضور فیزیکی ندارند، زمانی که بازار پر از رقیب است، زمانی که آنان دیگر فعالیت نمی کنند، یا زمانی که مدتها از تاریخ چاپ کاتالوگ گذشته، باز هم آنها را به یاد بیاورند. بروشور، دفترچه کوچک و نازکی هست که فقط تبلیغ می کند، کارت ویزیت به راحتی گم می شود، تراکت را باد می برد، اما چه کسی از کاتالوگ زیبا مراقبت نمی کند.

چاپ کارت پستال

چاپ کارت پستال امروزه به صورت دولطی انجام می شود و با پیشرفتهای صنعت چاپ هر روز با تنوع بیشتری همراه می گردد. چاپ کارت پستال یا مناسبتی بوده و بر اساس مناسبت ها و مخاطب، پیام و تصویر انتخاب و چاپ می شود. و یا پژوهشی می باشد، که در حوزه هایی مانند گردشگری تاریخ و جغرافیا و سیاست و .. کاربرد دارد.

چاپ پلات و لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپ پلات به عنوان یکی از انواع چاپ های دیجیتال شناخته می شود. به طور کلی دو روش اصلی برای چاپ مورد استفاده قرار می گیرد که یکی چاپ افست و دیگری چاپ دیجیتال است. چاپ دیجیتال روشی سریع و با کیفیت بسیار می باشد که معمولا در تیراژ های چاپ پایین مورد استفاده قرار می گیرد.

چاپ و چاپخانه در ایران

صنعت چاپ اگرچه از سالیان قبل وارد ایران گردید اما چاپ و چاپخانه به معنای راهی برای تبادل اطلاعات و افکار بسیار دیر وارد کشور شد. تکامل این صنعت در کشورهای اروپایی راه را برای ایجاد و رشد چاپ در ایران فراهم نمود. اما بررسی تاریخچه چاپ و چاپخانه در ایران را می توان به دو بخش اصلی تقسیم نمود. صنعت چاپ قبل از قاجار و همچنین چاپ در زمان قاجار

اصول طراحی کاتالوگ

در عصر امروزی طراحی کاتالوگ (Catalog Design) و امور چاپ کاتالوگ Catalog Print جهت محصولات یک شرکت تجاری که محصولات متعدد داشته و یا برای دادن خدمات به یک شرکت، طراحی و چاپ انجام می پذیرد.طراحی کاتالوگ ها دارای زوایای مختلفی بوده که از دید مشتری دارای اهمیت نمی باشد اما برای ارائه دهنده خدمات و یا چاپخانه ای که این مبادرت به طراحی کاتالوگ می کند امری مهم است. طراحی کاتالوگ ها با توجه به شیوه طراحی عموما در چند لت یا سیمی یا منگنه ای چاپ می گردند.

چاپ دیجیتال نوین

چاپ دیجیتال امروزه به چند روش در دنیا انجام می شود که می توان این گونه نام برد: روش جوهرافشان- روش دیجیتال نوری- شیوه الکتروفتوگرافی- روش id- چاپ دیجیتال مارکرهای لیزری- تصعید رنگ. در این میان روش جوهرافشان از شیوه های معمول است که دستگاه پرینترهای شخصی به آن روش کار می کنند و شیوه مارکرهای لیزری در صنایع کاربرد دارد. روش نوری نیز در عکاسی رواج دارد.

آشنایی با اصول چاپ کارت ویزیت

یکی از گام های مهم در بازاریابی و معرفی مشاغل گوناگون، استفاده از چاپ کارت ویزیت می باشد. چاپ کارت ویزیت به عنوان یکی از راههای ارتباط برقرار کردن با مشتری و واسط معرفی محصول می باشد. در عرصه بازاریابی و تبلیغات در جذب و جلب نظر مشتری، نخستین برخورد و باز برخورد از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. بر همین اساس چاپ کارت ویزیت، برای در معرض نمایش گذاشتن خدمات و کیفیت کالا به مشتری حائز اهمیت است. استفاده از کارت ویزیت خلاقانه و منحصر به فرد رابطه تنگاتنگ و مستقیمی با ماندگاری و پایداری آن در ذهن مشتری دارد. همچنین برخورداری از کیفیت چاپ بالا، از عوامل پویایی و تاثیرگذاری این ابزار تبلیغاتی به شمار می رود. توجه نکردن به این ویژگی ها و استفاده از کاغذ های بی کیفیت و نامرغوب برای چاپ کارت ویزیت، نه تنها در ذهن مشتری تصویر مطلوبی از آن بر جای نمی گذارد، بلکه به راحتی دور انداخته شده و خیلی سریع از اذهان پاک می گردد.

ارائه انواع چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال به عنوان ساختارشکن چاپهای سنتی، جوان و پرادعا یکه تاز تیراژهای کم است روش چاپی که با حذف مراحل طولانی چاپ محبوب دانشجویان و بسیاری از افراد جامعه شده است. در مبحث قبل مروری کلی بر چاپ دیجیتال کردیم و مزایا آن را به طور خلاصه بیان کردیم در این مبحث بر چاپ دیجیتال تمرکز بیشتر کرده و سعی داریم اطلاعاتی بیشتر دراین باره در اختیار شما قرار دهیم تا در هنگام انتخاب چاپخانه مناسب برای سفارش کار خود دچار اشتباه نشویم.

برای دیدن سایر مقالات کلیک نمائید